Hudba v inkluzivním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73602610" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73602610 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://imuza.upol.cz/publikace/Kruzikova-Hudba-v.pdf" target="_blank" >https://imuza.upol.cz/publikace/Kruzikova-Hudba-v.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456638" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456638</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudba v inkluzivním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace vznikla jako odborný podpůrný materiál pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v hudební oblasti v inkluzi mateřské, základní školy, základní umělecké školy a konzervatoře. Kapitoly předkládají inovativní výzkumy autorské či zahraniční, včetně doporučených odkazů, notových záznamů a praktické zkušenosti pedagogů z přímé praxe. Mnohými východisky jsou hudebně expresivní metody, doplňující komplexnost multisenzorického pojetí. Autoři vyzdvihují individuální potřeby každého žáka s postižením s ohledem na hudební a nehudební cíle. Díky tomu se tato publikace výrazně odlišuje, jelikož se snaží zaměřit na odlišnost hudebního vnímání v hudebně edukačním procesu, kde mají své místo podpůrná opatření s akcentem na progresivní rozvoj žáků s postižením i žáků intaktních.
Název v anglickém jazyce
Music in the inclusive education
Popis výsledku anglicky
The publication was created as a specialized supporting material for pupils with disabilities in the area of music within the inclusive education at kindergartens, elementary schools, elementary arts schools and conservatories. Besides the pieces of theoretical specialized information within the texts, the chapters introduce innovative researches of the authors of this publication or of foreign authors including the recommended references, literature, notation and practical experiences of their work. The authors emphasize the individual needs of every pupil with a disability primarily with regard to non-musical goals. Thanks to this fact, this publication strongly differs from the others because it tries to focus on the difference of the music perception within the music educational process where the supporting actions with emphasis on progressive development of pupils with disabilities and cognitive intact pupils have its place.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5663-8
Počet stran knihy
184
Název nakladatele
Nakladatelství VUP
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—