Divisibility and MS Excel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73604895" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73604895 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No2/Vol2No2_Pastor1.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No2/Vol2No2_Pastor1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Divisibility and MS Excel
Popis výsledku v původním jazyce
Divisibility plays a crucial role in arithmetic, number theory and modular arithmetic. The orientation in the divisibility is needed to solve many tasks from everyday life. Thus, divisibility is an important part of mathematics curriculum. Children are beginning to get acquainted with the basic concepts and principles of divisibility since the age of 8. It seems that the teaching of divisibility can be interesting when using MS Excel. In this way, we can also increase pupils' digital literacy. In our paper, we will focus on possibilities of using the MOD function in MS Excel. We will solve some word problems.
Název v anglickém jazyce
Divisibility and MS Excel
Popis výsledku anglicky
Divisibility plays a crucial role in arithmetic, number theory and modular arithmetic. The orientation in the divisibility is needed to solve many tasks from everyday life. Thus, divisibility is an important part of mathematics curriculum. Children are beginning to get acquainted with the basic concepts and principles of divisibility since the age of 8. It seems that the teaching of divisibility can be interesting when using MS Excel. In this way, we can also increase pupils' digital literacy. In our paper, we will focus on possibilities of using the MOD function in MS Excel. We will solve some word problems.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION JOURNAL
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
32-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—