Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czechoslovak Education between the Years 1968 and 1989 in the Context of an Oppressed Civil Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605689" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ia-institute.com/iai-academic-conference-proceedings-virtual-conference-29-april-2020/" target="_blank" >https://ia-institute.com/iai-academic-conference-proceedings-virtual-conference-29-april-2020/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czechoslovak Education between the Years 1968 and 1989 in the Context of an Oppressed Civil Society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to extend current knowledge of the Czechoslovak education between the years 1968 and 1989 in the context of an oppressed civil society. The text is divided into three main areas. The first one summarizes the development of civil society in the 20th century with an emphasis on the communist regime. The second thematic unit focuses on the methodological approach to the research and explains the concepts of civic and political participation, including an explanation of the connection between research interest in civil society and the extracurricular activities of teachers between 1968 and 1989. The third part presents specific examples of extracurricular activities of teachers. The conclusion of the paper summarises the results of the research which, according to Guasti categorization, finds extracurricular activities of teachers primarily divided into civic conventional participation (e.g. Juvena, Union of Youth and Pioneer Clubs) and civic unconventional legal participation (legal demonstrations), civic unconventional illegal activity (illegal strikes), controlled aggregated political participation (support of municipality) and individual political participation (political elections).

  • Název v anglickém jazyce

    Czechoslovak Education between the Years 1968 and 1989 in the Context of an Oppressed Civil Society

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to extend current knowledge of the Czechoslovak education between the years 1968 and 1989 in the context of an oppressed civil society. The text is divided into three main areas. The first one summarizes the development of civil society in the 20th century with an emphasis on the communist regime. The second thematic unit focuses on the methodological approach to the research and explains the concepts of civic and political participation, including an explanation of the connection between research interest in civil society and the extracurricular activities of teachers between 1968 and 1989. The third part presents specific examples of extracurricular activities of teachers. The conclusion of the paper summarises the results of the research which, according to Guasti categorization, finds extracurricular activities of teachers primarily divided into civic conventional participation (e.g. Juvena, Union of Youth and Pioneer Clubs) and civic unconventional legal participation (legal demonstrations), civic unconventional illegal activity (illegal strikes), controlled aggregated political participation (support of municipality) and individual political participation (political elections).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Academic Conference Proceedings (IAI 2020)

  • ISBN

  • ISSN

    2671-3179

  • e-ISSN

    2671-3179

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    62-71

  • Název nakladatele

    Ss. Cyril and Methodius University

  • Místo vydání

    Skopje

  • Místo konání akce

    Vienna

  • Datum konání akce

    29. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku