Preference učitelů informatiky při implementaci tematického celku algoritmizace a programování do výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605622" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605622 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0004_preference_ucitelu_informatiky_pri_implementaci_tematickeho_celku_algoritmizace_a_programovani_do_vyuky.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0004_preference_ucitelu_informatiky_pri_implementaci_tematickeho_celku_algoritmizace_a_programovani_do_vyuky.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.014" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.014</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Preference učitelů informatiky při implementaci tematického celku algoritmizace a programování do výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (computional thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jedním z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. V této diskuzi stále častěji rezonuje názor, že hlavním nástrojem pro další rozvoj v této oblasti je zavedení povinného tematického celku zaměřeného na výuku algoritmizace a programování, který se má stát hlavním průřezovým tématem napříč jednotlivými věkovými kategoriemi žáků a studentů. Při implementaci inovovaného kurikula informatických předmětů je potřebné brát v potaz i preference a názory aktérů vlastní změny – učitelů informatických předmětů, kteří budou výuku nově zaváděného tematického celku ve výuce realizovat. Jaké jsou tedy preference učitelů informatických předmětů v případě zavedení nového tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování do výuky? Toto je jedna z otázek, na které jsme se snažili najít odpověď pomocí realizovaného výzkumného šetření, o jehož průběhu a výsledcích pojednává předložená stať.
Název v anglickém jazyce
Informatics teachers` preferences with respect to the implementation of the thematic unit of algoritmizing and programming into teaching
Popis výsledku anglicky
The development and incorporation of the concept of pupils' computational thinking into the curriculum of computer science subjects is currently one of the major challenges which the Czech school system is facing. Within the framework of the related discussion, the argument accentuating the necessity of the implementation of a mandatory thematic unit aimed at teaching algorithmization and programming as the main tool for further development gains strength. It should become the main cross-cutting topic across different age categories of pupils and students. When implementing the innovated curriculum of informatics subjects, it is necessary to take into account the preferences and opinions of the direct actors of the change, that is to say, teachers of informatics subjects, who will implement the teaching of the newly introduced thematic unit in education. So what are the preferences of teachers of informatics subjects when introducing a new thematic unit focused on algorithmization and programming in teaching? This is one of the questions which we tried to find an answer to by means of a research survey, the course and results of which are presented in the submitted paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
68-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—