Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preference učitelů informatiky při implementaci tematického celku algoritmizace a programování do výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605622" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605622 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0004_preference_ucitelu_informatiky_pri_implementaci_tematickeho_celku_algoritmizace_a_programovani_do_vyuky.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0004_preference_ucitelu_informatiky_pri_implementaci_tematickeho_celku_algoritmizace_a_programovani_do_vyuky.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.014" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Preference učitelů informatiky při implementaci tematického celku algoritmizace a programování do výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (computional thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jedním z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. V této diskuzi stále častěji rezonuje názor, že hlavním nástrojem pro další rozvoj v této oblasti je zavedení povinného tematického celku zaměřeného na výuku algoritmizace a programování, který se má stát hlavním průřezovým tématem napříč jednotlivými věkovými kategoriemi žáků a studentů. Při implementaci inovovaného kurikula informatických předmětů je potřebné brát v potaz i preference a názory aktérů vlastní změny – učitelů informatických předmětů, kteří budou výuku nově zaváděného tematického celku ve výuce realizovat. Jaké jsou tedy preference učitelů informatických předmětů v případě zavedení nového tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování do výuky? Toto je jedna z otázek, na které jsme se snažili najít odpověď pomocí realizovaného výzkumného šetření, o jehož průběhu a výsledcích pojednává předložená stať.

  • Název v anglickém jazyce

    Informatics teachers` preferences with respect to the implementation of the thematic unit of algoritmizing and programming into teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The development and incorporation of the concept of pupils&apos; computational thinking into the curriculum of computer science subjects is currently one of the major challenges which the Czech school system is facing. Within the framework of the related discussion, the argument accentuating the necessity of the implementation of a mandatory thematic unit aimed at teaching algorithmization and programming as the main tool for further development gains strength. It should become the main cross-cutting topic across different age categories of pupils and students. When implementing the innovated curriculum of informatics subjects, it is necessary to take into account the preferences and opinions of the direct actors of the change, that is to say, teachers of informatics subjects, who will implement the teaching of the newly introduced thematic unit in education. So what are the preferences of teachers of informatics subjects when introducing a new thematic unit focused on algorithmization and programming in teaching? This is one of the questions which we tried to find an answer to by means of a research survey, the course and results of which are presented in the submitted paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    68-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus