Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístup předškolních pedagogů k identifikaci a ovlivňování preference nazální respirace předškolních dětí s ohledem na její význam pro další psychický vývoj

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605901" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605901 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/sbornik2021_final.pdf" target="_blank" >https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/sbornik2021_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístup předškolních pedagogů k identifikaci a ovlivňování preference nazální respirace předškolních dětí s ohledem na její význam pro další psychický vývoj

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek shrnuje dílčí výzkumná zjištění v oblasti adekvátní preference nazální respirace (nosního dýchání) u předškolních dětí. Zejména se jedná o výsledky navazujícího dotazníkového šetření, které probíhalo online formou a zaměřovalo se především na přístup pedagogů různých MŠ. Výsledná zjištění reflektují možnosti preventivního působení pedagogů MŠ, vliv faktorů jako např. přítomnost logopeda v MŠ, souvislost přístupu pedagogů s délkou jejich působení v MŠ, otázku volby strategie pedagogů při zjištění potíží dítěte, hodnocení spolupráce s rodiči a další. Dotazníkové šetření je dílčím výstupem dlouhodobějšího zkoumání problematiky v kontextu logopedie, ale s přesahem do oblasti pedagogiky, speciální pedagogiky, zdravotnictví i psychologie, neboť důsledkem nesprávného způsobu dýchání mohou být poruchy spánku, poruchy pozornosti, zvýšená unavitelnost dítěte, instabilita chování, snadná psychická dráždivost, narušení orofaciální oblasti a tím i vliv na mimické projevy apod.

  • Název v anglickém jazyce

    The Approach of Teachers in Kindergartens to Identification and Influencing Preferention Nasal Respiration at Preschool Children with Regard to its Significance for Further Psychical Development

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes partial research findings in the field of adequate preference of nasal respiration (nasal breathing) in preschool children. In particular, these are the results of a follow-up questionnaire survey, which took place online and focused mainly on the approach of teachers of various kindergartens. The resulting findings reflect the possibilities of preventive action of kindergarten teachers, the influence of factors such as the presence of a speech therapist in kindergarten, the connection of teachers &apos;approach to the length of their work in kindergarten, the choice of teachers&apos; strategies in finding out the child&apos;s problems, evaluation of cooperation with parents and others. The questionnaire survey is a partial outcome of a longer-term study of the issue in the context of speech – language therapy, but with an overlap in education, special education, health care and psychology, as incorrect breathing can cause sleep disorders disturbance of the orofacial area and thus the effect on facial expressions, etc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD Existence 11: 1: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5947-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    212-219

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 2. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku