Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání a podpora kompetencí vedoucích pedagogických pracovníků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73609818" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73609818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ksv.upol.cz/civilia/?page=archiv" target="_blank" >http://ksv.upol.cz/civilia/?page=archiv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání a podpora kompetencí vedoucích pedagogických pracovníků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Konkrétně se jedná o skupinu vedoucích pedagogických pracovníků, respektive vedoucí škol a školských zařízení. V současné době kurzy a jsou nabízeny další vzdělávací aktivity v oblasti dalšího vzdělávání, které však často neodrážejí aktuální trendy v řízení mateřských škol, malotřídních škol, základních škol, středních škol, domovy mládeže a ústavy pro výkon ústavní a ochranné výchovy a instituce poskytující zájmové vzdělávání. Předkládaný příspěvek na tuto potřebu v oblasti dalšího vzdělávání reaguje. Na základě podnětů vedoucích pedagogických pracovníků, různých zájmových skupin a i Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, bylo potřeba připravit a nabídnout kvalitní vzdělávací program zaměřený na zvýšení manažerské kompetence vedoucích pedagogických pracovníků. Cílem předkládaného příspěvku je teoreticky vymezit problematiku dalšího vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků v ČR a na základě analýzy vzdělávacích potřeb této cílové skupiny předložit návrh nového vzdělávacího programu. Vzdělávací program obsahuje základní tematický blok zaměřený na oblast pedagogického vedení ředitelů škol a školských zařízení. Další část vzdělávacího programu se skládá ze 6 podtematických bloků, které jsou výběrové a zaměřené na zvyšování manažerských kompetencí pro vedoucí pedagogické pracovníky MŠ, MŠ, ZŠ, střední školy, domovy mládeže a ústavy pro ústavní a ochrannou výchovu a vzdělávání zaměstnanců v různých dílčích oblastech jejich působení. Prostřednictvím dotazníkového šetření a brainstormingu jsou data získaná z analýzy dále vyhodnocena. Nový vzdělávací projekt zaměřený na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků byl po celou dobu ověřován, mimo jiné i prostřednictvím realizovaných seminářů a také sdílením zkušeností z tohoto vzdělávání. Zapojeno bylo 70 vedoucích pedagogických pracovníků. Navrhovaný nový vzdělávací program je předkládán v souladu s ustanoveními vyhlášky Ministerstva mládeže, školství, mládeže a tělovýchovy č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání učitelů, akreditační komisi a kariérním systému učitelů, ve znění pozdějších předpisů a zák. č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, jako studijní program ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů pro posuzování akreditace.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Leading Pedagogical Staff in Partial Leadership Competencies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the area of further education of pedagogical staff. Specifically, it deals with a group of leading pedagogical staff, respectively leaders of schools and school facilities. At present, courses and other educational activities are offered in the field of further education, which, however, often do not reflect current trends in the management of kindergartens, small schools, primary schools, secondary schools, youth homes and institutions for institutional and protective education and institutions providing hobby education. The presented contribution responds to this need in the field of further education. Based on the suggestions of leading pedagogical staff, various interest groups and also the Ministry of Education, Youth and Sports, there was a need to prepare and offer a quality educational program aimed at increasing the managerial competencies of leading pedagogical staff. The aim of the presented paper is to theoretically define the issue of further education of leading pedagogical staff in the Czech Republic on the basis of an analysis of the educational needs of this target group to present a proposal for a new educational program. The Educational program contains a basic thematic block focused on the area of pedagogical leadership of school principals and school facilities. Another part of the educational program consists of 6 sub -thematic blocks, which are selective and aimed at increasing managerial competencies for leading pedagogical staff of kindergartens, small schools, primary schools, secondary schools, youth homes and institutions for institutional and protective education and staff education in various sub -areas of their operation. Through a questionnaire survey and brainstorming, data from the Analysis were obtained and further evaluated in the form of specific educational proposals. A new educational project aimed at increasing the competencies of pedagogical staff was also verified through full -time and distance forms of implemented seminars and also by sharing experiences from this education. So far, 70 leading pedagogical staff have participated in the verification.The proposed new educational program will then be in accordance with the provisions of the Decree of the Ministry of Youth, Education and Sports No. 317/2005 Coll., on further education of teachers, accreditation commission and career system of teachers, as amended and Act No. 563/2004 Sb., on pedagogical staff and on the amendment of certain acts, as amended, submitted as a study program to meet other qualification requirements for assessment of accreditation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    56-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus