Výchova ke zdraví ve vzdělávání ve vybraných zemích světa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611489" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611489 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova ke zdraví ve vzdělávání ve vybraných zemích světa
Popis výsledku v původním jazyce
Péči o zdraví, výchově ke zdraví a úrovni zdravotní gramotnosti je potřeba věnovat náležitou pozornost, především proto, že zdraví lze ovlivnit hlavně zdravějším chováním lidí. Světová zdravotnická organizace (WHO) definuje zdravotní gramotnost, která kromě osobních charakteristik pohlíží také na celou populaci, jako schopnost přijímat správná rozhodnutí ve vztahu ke zdraví v každodenním životě. Příspěvek se zaměřuje na zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávání v zahraničí. Teoretické ukotvení příspěvku vychází z předpokladu, že péče o zdraví a výchova ke zdraví má mezinárodní kontext a rozvoj zdravotní gramotnosti zvyšuje celkovou úroveň zdravotního stavu celé populace. Zdravotní gramotnost zahrnuje nejen znalosti, ale také jednání a odpovědnost každého jedince. Ke zvyšování kvality zdravotní gramotnosti významně přispívá právě výchova ke zdraví. Cílem příspěvku je představit informace o zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávání ve vybraných zemích světa. Dílčím cílem je zhodnotit získaná data a nastínit inspirativní podněty pro výchovu ke zdraví. Metodologie příspěvku je postavena na obsahové analýze dostupných pramenů, z kterých byly získány stěžejní informace o výchově ke zdraví v zahraničí.
Název v anglickém jazyce
Health Education in Education in Selected Countries of the World
Popis výsledku anglicky
Health care, health education and health literacy need to be given due attention, especially because health can be influenced mainly by healthier behaviour. The World Health Organization (WHO) defines health literacy, which views the whole population in addition to personal characteristics, as the ability to make good health decisions in everyday life. This paper focuses on the inclusion of health education in education abroad. The theoretical background of the paper is based on the assumption that health care and health education have an international context and that the development of health literacy increases the overall health status of the whole population. Health literacy encompasses not only the knowledge but also the actions and responsibilities of each individual. It is health education that contributes significantly to improving the quality of health literacy. The objective of this paper is to present information on the inclusion of health education in education in selected countries around the world. A sub-objective is to evaluate the data collected and to outline inspirational suggestions for health education. The methodology of the paper is based on a content analysis of available sources from which key information on health education abroad was obtained.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
169-177
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—