Nápady pana Koláře | Kniha a její didaktická paleta přístupů využitelných ke zprostředkování obsahu výtvarného umění dětskému publiku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73612068" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73612068 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191955" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191955</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nápady pana Koláře | Kniha a její didaktická paleta přístupů využitelných ke zprostředkování obsahu výtvarného umění dětskému publiku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vycházející z autorského projektu Nápady pana Koláře představuje stejnojmennou autorskou knihu, jejíž didakticky transformovaný obsah z výtvarného umění nabízí mladším školním dětem a jejich rodičům příležitost na chvíli se společně zastavit a skrze šest Kolářových výtvarných technik objevit hravost jeho tvorby. Současně dává možnost poznat nejen jeho dílo, ale i díla dalších významných světových výtvarných umělců, jejichž reprodukce zvolil Jiří Kolář jako základ své tvorby. Záměrem příspěvku je i snaha přispět do diskuze na téma proměny dnešního dětského čtenáře i samotného média knihy vlivem digitálních technologií.
Název v anglickém jazyce
Mr. Kolář and his Ideas. Didactic Approaches of a Book Mediating Art to Children
Popis výsledku anglicky
The paper is introducing a book mediating art to children entitled Mr Kolář and his Ideas [Nápady pana Koláře]. Through didactically transformed content from fine arts the author Kateřina Mesdag offers younger school children and their parents the opportunity to stop for a while and discover the playfulness of Kolář's art techniques. At the same time, she gives the opportunity to get to know not only his works of art, but also the masterpieces of other artists, whose reproductions constituted the basis of Jiří Kolář’s work. The aim of the paper is also to contribute to a current debate on the transformation of the medium of the book due to digital technologies as well as on the approach of children of the new millennium to information and learning in general.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROSTOR OBRAZU | Mezioborová setkání na poli umění a edukace
ISBN
978-80-908056-6-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
36-51
Název nakladatele
Česká sekce INSEA
Místo vydání
Olomouc 2022
Místo konání akce
GASK | Galerie Středočeského kraje
Datum konání akce
5. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—