Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Safety and its Importance in Teacher Education. Analysis of Children's Online Behaviour in the Czech and Polish Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73613326" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73613326 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://recyt.fecyt.es/index.php/RIFOP/article/view/94062/69403?fbclid=IwAR0KuzKYigSEFIeYd9soYWCcRLs-UupySkMxHil42ekc74ZyuSGF7Gekn0Y" target="_blank" >https://recyt.fecyt.es/index.php/RIFOP/article/view/94062/69403?fbclid=IwAR0KuzKYigSEFIeYd9soYWCcRLs-UupySkMxHil42ekc74ZyuSGF7Gekn0Y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.47553/rifop.v98i36.2.940" target="_blank" >10.47553/rifop.v98i36.2.940</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Safety and its Importance in Teacher Education. Analysis of Children's Online Behaviour in the Czech and Polish Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Internet use has skyrocketed in recent years, leading to risky behaviour such as online aggression. The aim of this study was to analyse the risks in the online environment of Czech and Polish students, with a special focus on online aggression. A quantitative approach was employed using an online survey. A total of 13657 students from the Czech Republic and Poland, aged 7-17 years (M = 13.75; SD = 3.85), participated in the study. The results revealed the apps most used by children (mostly YouTube, Facebook and Instagram) and online safety issues such as user theft, sexting and cyber-aggression. Finally, the implications of this work are discussed, highlighting the richness of the data obtained in relation to risk behaviours on the Internet during the Covid-19 pandemic.KEYWORDS: Digital Security; cyberbullying;; sexting; Czech Republic; Poland; children.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Safety and its Importance in Teacher Education. Analysis of Children's Online Behaviour in the Czech and Polish Context

  • Popis výsledku anglicky

    Internet use has skyrocketed in recent years, leading to risky behaviour such as online aggression. The aim of this study was to analyse the risks in the online environment of Czech and Polish students, with a special focus on online aggression. A quantitative approach was employed using an online survey. A total of 13657 students from the Czech Republic and Poland, aged 7-17 years (M = 13.75; SD = 3.85), participated in the study. The results revealed the apps most used by children (mostly YouTube, Facebook and Instagram) and online safety issues such as user theft, sexting and cyber-aggression. Finally, the implications of this work are discussed, highlighting the richness of the data obtained in relation to risk behaviours on the Internet during the Covid-19 pandemic.KEYWORDS: Digital Security; cyberbullying;; sexting; Czech Republic; Poland; children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revista Interuniversitaria de Formacion del Profesorado-RIFOP

  • ISSN

    0213-8646

  • e-ISSN

    2530-3791

  • Svazek periodika

    98

  • Číslo periodika v rámci svazku

    36.2

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    79-92

  • Kód UT WoS článku

    000832517200005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85134763521