Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflections on Online Teaching in Czech Schools During the Covid-19 Pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73613370" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73613370 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/JUVOVA2022REF" target="_blank" >https://library.iated.org/view/JUVOVA2022REF</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.1477" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.1477</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflections on Online Teaching in Czech Schools During the Covid-19 Pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Based on the case studies in combination with a questionnaire survey, we tried to reflect the effects of long-term online teaching on the interactions of teachers and pupils in Czech schools. Twelve cases on the issue of online teaching at primary schools in the Czech Republic were analysed. The following methods are used for data collection: questionnaire surveys, surveys and/or interviews with teachers, case studies, content, and descriptive analysis. From the analysis of all obtained data, it can be concluded that online teaching cannot replace longterm full-time teaching. Online teaching is not suitable at all for younger age groups, it brings certain benefits for secondary school pupils in the form of the development of learning competencies, independence, and responsibility. Teachers can conduct online teaching well, provided they have appropriate conditions. However, parents perceive online learning negatively and with concerns about the effects of online teaching on their children.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflections on Online Teaching in Czech Schools During the Covid-19 Pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the case studies in combination with a questionnaire survey, we tried to reflect the effects of long-term online teaching on the interactions of teachers and pupils in Czech schools. Twelve cases on the issue of online teaching at primary schools in the Czech Republic were analysed. The following methods are used for data collection: questionnaire surveys, surveys and/or interviews with teachers, case studies, content, and descriptive analysis. From the analysis of all obtained data, it can be concluded that online teaching cannot replace longterm full-time teaching. Online teaching is not suitable at all for younger age groups, it brings certain benefits for secondary school pupils in the form of the development of learning competencies, independence, and responsibility. Teachers can conduct online teaching well, provided they have appropriate conditions. However, parents perceive online learning negatively and with concerns about the effects of online teaching on their children.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN22 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-42484-9

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    2340-1117

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    6272-6282

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    4. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku