MOTOR SKILLS IN RELATION WITH PERCEPTUAL MATURITY IN FIRST GRADERS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73616133" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73616133 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/view/RECHTIK2022MOT" target="_blank" >https://library.iated.org/view/RECHTIK2022MOT</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2042" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.2042</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MOTOR SKILLS IN RELATION WITH PERCEPTUAL MATURITY IN FIRST GRADERS
Popis výsledku v původním jazyce
Motor skills have been lately researched from many perspectives, hardly ever are monitored separately. Our main focus is to know whether motor skills also affect reading and writing skills on the background of perceptual maturity in elementary school children. The main aim of the research is to assess if children with higher levels of motor skills have a higher level of perceptual maturity and readiness to read. For this pilot research were chosen 95 children from first grades of ordinary elementary schools in Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
MOTOR SKILLS IN RELATION WITH PERCEPTUAL MATURITY IN FIRST GRADERS
Popis výsledku anglicky
Motor skills have been lately researched from many perspectives, hardly ever are monitored separately. Our main focus is to know whether motor skills also affect reading and writing skills on the background of perceptual maturity in elementary school children. The main aim of the research is to assess if children with higher levels of motor skills have a higher level of perceptual maturity and readiness to read. For this pilot research were chosen 95 children from first grades of ordinary elementary schools in Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN22 Proceedings
ISBN
978-84-09-42484-9
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
8580-8586
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Palma
Datum konání akce
4. 7. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—