Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora dovedností žáků souvisejících s kritickým myšlením – výzva pro výuku filozofie na gymnáziích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73618152" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73618152 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora dovedností žáků souvisejících s kritickým myšlením – výzva pro výuku filozofie na gymnáziích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá klíčovými termíny související s výzkumem identifikujícím kritická místa v kurikulu filozofie, popisujícím příčiny jejich vzniku a jejich specifikaci. Na základě výzkumných zjištění byly navrženy didaktické náměty do modelových jednotek výuky filozofie, které by dané kritické místo měly eliminovat, a navíc podporovat rozvoj kritického myšlení a směřovat k naplňování vyšších výukových cílů. Tyto materiály budou stručně představeny a v další fázi výzkumu kriticky zhodnoceny respondenty výzkumu – aktivními učiteli.

  • Název v anglickém jazyce

    A Promotion of Students' Critical Thinking Skills – the Challenge of Teaching Philosophy in Secondary Grammar Schools

  • Popis výsledku anglicky

    This paper devotes to key concepts related to research identifying critical points in the philosophy curriculum, describing the causes of their occurrence and their specification. On the basis of the research findings, didactic materials were proposed for model school class of philosophy teaching, which should eliminate the critical area and, moreover, support the development of critical thinking and aim at the achievement of higher learning objectives. These materials will be briefly presented and critically evaluated in the next phase of the research by the research respondents – active teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-280-0090-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    132-136

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Babice u Prahy

  • Datum konání akce

    29. 8. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku