Podpora dovedností žáků souvisejících s kritickým myšlením – výzva pro výuku filozofie na gymnáziích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73618152" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73618152 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora dovedností žáků souvisejících s kritickým myšlením – výzva pro výuku filozofie na gymnáziích
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá klíčovými termíny související s výzkumem identifikujícím kritická místa v kurikulu filozofie, popisujícím příčiny jejich vzniku a jejich specifikaci. Na základě výzkumných zjištění byly navrženy didaktické náměty do modelových jednotek výuky filozofie, které by dané kritické místo měly eliminovat, a navíc podporovat rozvoj kritického myšlení a směřovat k naplňování vyšších výukových cílů. Tyto materiály budou stručně představeny a v další fázi výzkumu kriticky zhodnoceny respondenty výzkumu – aktivními učiteli.
Název v anglickém jazyce
A Promotion of Students' Critical Thinking Skills – the Challenge of Teaching Philosophy in Secondary Grammar Schools
Popis výsledku anglicky
This paper devotes to key concepts related to research identifying critical points in the philosophy curriculum, describing the causes of their occurrence and their specification. On the basis of the research findings, didactic materials were proposed for model school class of philosophy teaching, which should eliminate the critical area and, moreover, support the development of critical thinking and aim at the achievement of higher learning objectives. These materials will be briefly presented and critically evaluated in the next phase of the research by the research respondents – active teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-280-0090-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
132-136
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Babice u Prahy
Datum konání akce
29. 8. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—