Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Retained primitive reflexes and their effect on education of children with developmental language disorder in the area of sequential processing, visual differentiation and naming speed

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73621365" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73621365 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.dykinson.com/libros/propuestas-didacticas-para-la-nueva-sociedad-del-conocimiento/9788411705608/" target="_blank" >https://www.dykinson.com/libros/propuestas-didacticas-para-la-nueva-sociedad-del-conocimiento/9788411705608/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Retained primitive reflexes and their effect on education of children with developmental language disorder in the area of sequential processing, visual differentiation and naming speed

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on a specific category of children with developmental language disorder diagnosed with retained primitive reflexes. Based on the results of the initial diagnosis, an exercise programme was introduced with the aim of maximum possible reflex inhibition. The effect of the exercise was monitored in the area of sequential processing, visual differentiation and naming speed. These are abilities that affect the quality of education. Their influence can be seen in the acquisition of reading and writing skills as well as in knowledge acquisition.

  • Název v anglickém jazyce

    Retained primitive reflexes and their effect on education of children with developmental language disorder in the area of sequential processing, visual differentiation and naming speed

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on a specific category of children with developmental language disorder diagnosed with retained primitive reflexes. Based on the results of the initial diagnosis, an exercise programme was introduced with the aim of maximum possible reflex inhibition. The effect of the exercise was monitored in the area of sequential processing, visual differentiation and naming speed. These are abilities that affect the quality of education. Their influence can be seen in the acquisition of reading and writing skills as well as in knowledge acquisition.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    PROPUESTAS DIDÁCTICAS PARA LA NUEVA SOCIEDAD DEL CONOCIMIENTO

  • ISBN

    978-84-11-70560-8

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    101-110

  • Počet stran knihy

    1020

  • Název nakladatele

    Dykinson, S. L.

  • Místo vydání

    Madrid

  • Kód UT WoS kapitoly