Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Béla Kéler (1820 – 1822) Memories of Bardejov op. 31 - use of the theme by other autors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73622743" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73622743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333202630" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333202630</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Dielo Bélu Kélera Spomienka na Bardejov op.31 – využitie témy u iných autorov

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Béla Kéler je významný hudobný skladateľ, dirigent a huslista 19. storočia narodenýna území Slovenska, ktorého tvorba bola zameraná hlavne na tanečnú hudbu. Počas jeho životavychádzali jeho diela v mnohých európskych vydavateľstvách. Portfólio jeho diel tvoriaorchestrálne skladby, klavírne skladby, husľové skladby a piesne. Čardáš, Spomienka naBardejov op. 31., obsahuje najhranejší tematický celok Kélerovej tvorby, ktorej je nesprávneprisudzované iné autorstvo. Johannes Brahms tému Spomienky na Bardejov citoval vosvojom Uhorskom tanci č. 5 a dodnes sa považuje za jej autora. V príspevku sa podrobnejšiezameriame na historický aspekt vzniku diela Spomienky na Bardejov op. 31 a využitie témy viných skladbách. Pozrieme sa na skladbu z formovej stránky, porovnáme ju s dielom, v ktorombola téma použitá a pokúsime sa zistiť prečo sa jej autorstvo vytratilo.

  • Název v anglickém jazyce

    Béla Kéler (1820 – 1822) Memories of Bardejov op. 31 - use of the theme by other autors

  • Popis výsledku anglicky

    Béla Kéler is substantial musical composer, conductor and violinist living in 19thcentury born in a region of current Slovakia. His musical work was focused mainly on dancemusic. Many European publishers published his works during his life. His portfolio consists ofthe pieces composed for orchestra, piano, violins and songs. Most frequently played theme ofhis work is contained in the piece Memories of Bardejov op. 31., which authorship is mostlyincorrectly stated. Johannes Brahms quoted this theme in his Hungarian dance no. 5. therefore,he is considered as author, incorrectly. The paper is focused on the historical aspect and originof the piece Memories of Bardejov op. 31. And its use in another pieces. We will analyze thepiece from the form point of view, compare it to the piece where it was used and we will try tofind out why its authorship was lost.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie doktorandov EDUCA XVIII: „Diverzita ako impulz pre pedagogické vedy“

  • ISBN

    978-80-558-2061-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    58-63

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    4. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku