Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A comparative study of mental health literacy in university students in Czechia and China

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623838" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ijopr.com/article/a-comparative-study-of-mental-health-literacy-in-university-students-in-czechia-and-china-13902" target="_blank" >https://www.ijopr.com/article/a-comparative-study-of-mental-health-literacy-in-university-students-in-czechia-and-china-13902</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33902/JPR.202323786" target="_blank" >10.33902/JPR.202323786</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A comparative study of mental health literacy in university students in Czechia and China

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study compares the mental health literacy (MHL) of university students in China and the CzechRepublic. MHL refers to the ability to recognize mental health problems, adjust one’s mental state andseek professional assistance. The study recruited 358 Chinese university students (244 female and 114male) and 282 Czech university students (247 female and 35 male) and collected data through onlinequestionnaires using the O’Connor’s MHL Scale. The results indicated that Czech students had asignificantly higher level of MHL compared with Chinese students based on the total score and othersubscales. The findings of this study emphasize the importance of MHL on a global scale and the potentialof cross-cultural comparisons to promote MHL and improve mental health outcomes. The disparity inMHL between the two countries highlights the need for increased mental health education and resourcesin China. Further research is needed to explore the cultura

  • Název v anglickém jazyce

    A comparative study of mental health literacy in university students in Czechia and China

  • Popis výsledku anglicky

    This study compares the mental health literacy (MHL) of university students in China and the CzechRepublic. MHL refers to the ability to recognize mental health problems, adjust one’s mental state andseek professional assistance. The study recruited 358 Chinese university students (244 female and 114male) and 282 Czech university students (247 female and 35 male) and collected data through onlinequestionnaires using the O’Connor’s MHL Scale. The results indicated that Czech students had asignificantly higher level of MHL compared with Chinese students based on the total score and othersubscales. The findings of this study emphasize the importance of MHL on a global scale and the potentialof cross-cultural comparisons to promote MHL and improve mental health outcomes. The disparity inMHL between the two countries highlights the need for increased mental health education and resourcesin China. Further research is needed to explore the cultura

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Pedagogical Research

  • ISSN

    2602-3717

  • e-ISSN

    2602-3717

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    237-250

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85211184681