GPS jako příležitost mediace kulturního dědictví nejen ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73624396" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73624396 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333204283" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333204283</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
GPS jako příležitost mediace kulturního dědictví nejen ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Studie seznamuje čtenáře s příkladem využití globálního polohovacího systému (GPS) ke zpřístupňování kulturního dědictví. Interaktivního průvodce v tabletu využívají pedagogové základní školy v Dubě nad Moravou (okr. Olomouc) k mediaci regionálního kulturního dědictví. Průvodce Památky Věrovan s různorodými úkoly a okamžitou zpětnou vazbou reaguje na aktuální polohu návštěvníka.Článek představuje tento způsob využití nových technologií z pohledu uživatele i pohledu tvůrce a také ve vztahu k plnění cílů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
GPS as an opportunity to mediate cultural heritage not only in art education
Popis výsledku anglicky
The study introduces the reader to an example of the use of the Global Positioning System (GPS) to make cultural heritage accessible. An interactive tablet guide is used by teachers of a primary school in Dub nad Moravou (Olomouc district) to mediate regional cultural heritage. The guide Památky Věrovan1 (Monuments of Věrovany village) with its varied tasks and instant feedback responds to the visitor's current location.The paper presents this way of using new technologies from the perspective of both, the user and the creator, and also in relation to the fulfillment of the objectives of the Framework Educational Programme for Primary Education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
6-17,54-55
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—