Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GPS jako příležitost mediace kulturního dědictví nejen ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73624396" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73624396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333204283" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333204283</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    GPS jako příležitost mediace kulturního dědictví nejen ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie seznamuje čtenáře s příkladem využití globálního polohovacího systému (GPS) ke zpřístupňování kulturního dědictví. Interaktivního průvodce v tabletu využívají pedagogové základní školy v Dubě nad Moravou (okr. Olomouc) k mediaci regionálního kulturního dědictví. Průvodce Památky Věrovan s různorodými úkoly a okamžitou zpětnou vazbou reaguje na aktuální polohu návštěvníka.Článek představuje tento způsob využití nových technologií z pohledu uživatele i pohledu tvůrce a také ve vztahu k plnění cílů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    GPS as an opportunity to mediate cultural heritage not only in art education

  • Popis výsledku anglicky

    The study introduces the reader to an example of the use of the Global Positioning System (GPS) to make cultural heritage accessible. An interactive tablet guide is used by teachers of a primary school in Dub nad Moravou (Olomouc district) to mediate regional cultural heritage. The guide Památky Věrovan1 (Monuments of Věrovany village) with its varied tasks and instant feedback responds to the visitor&apos;s current location.The paper presents this way of using new technologies from the perspective of both, the user and the creator, and also in relation to the fulfillment of the objectives of the Framework Educational Programme for Primary Education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    6-17,54-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus