Therapeutic sandbox as an innovative approach in speech therapy for preschool and younger school children.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73624648" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73624648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number25.pdf" target="_blank" >http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number25.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Therapeutic sandbox as an innovative approach in speech therapy for preschool and younger school children.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of verifying the possibility of working with the therapeutic sandbox Sandtray in the context of Solution-Focused Therapy. Both of these approaches are connected by the possibility of working with children of preschool and younger school age in the field of speech therapy, special education and counselling. The article presents the results of the pre-research, in which the possible interconnection of therapeutic and speech therapy-therapeutic goals and the advantages of this approach were found, e.g. in a possible comparison with the Scénotest method. The interconnection of this technique is unique in the conditions of the Czech Republic and thus brings new knowledge in this area.
Název v anglickém jazyce
Therapeutic sandbox as an innovative approach in speech therapy for preschool and younger school children.
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of verifying the possibility of working with the therapeutic sandbox Sandtray in the context of Solution-Focused Therapy. Both of these approaches are connected by the possibility of working with children of preschool and younger school age in the field of speech therapy, special education and counselling. The article presents the results of the pre-research, in which the possible interconnection of therapeutic and speech therapy-therapeutic goals and the advantages of this approach were found, e.g. in a possible comparison with the Scénotest method. The interconnection of this technique is unique in the conditions of the Czech Republic and thus brings new knowledge in this area.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Exceptional People
ISSN
1805-4978
e-ISSN
1805-4986
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
25
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
99-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—