Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Therapeutic sandbox as an innovative approach in speech therapy for preschool and younger school children.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73624648" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73624648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number25.pdf" target="_blank" >http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number25.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Therapeutic sandbox as an innovative approach in speech therapy for preschool and younger school children.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of verifying the possibility of working with the therapeutic sandbox Sandtray in the context of Solution-Focused Therapy. Both of these approaches are connected by the possibility of working with children of preschool and younger school age in the field of speech therapy, special education and counselling. The article presents the results of the pre-research, in which the possible interconnection of therapeutic and speech therapy-therapeutic goals and the advantages of this approach were found, e.g. in a possible comparison with the Scénotest method. The interconnection of this technique is unique in the conditions of the Czech Republic and thus brings new knowledge in this area.

  • Název v anglickém jazyce

    Therapeutic sandbox as an innovative approach in speech therapy for preschool and younger school children.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of verifying the possibility of working with the therapeutic sandbox Sandtray in the context of Solution-Focused Therapy. Both of these approaches are connected by the possibility of working with children of preschool and younger school age in the field of speech therapy, special education and counselling. The article presents the results of the pre-research, in which the possible interconnection of therapeutic and speech therapy-therapeutic goals and the advantages of this approach were found, e.g. in a possible comparison with the Scénotest method. The interconnection of this technique is unique in the conditions of the Czech Republic and thus brings new knowledge in this area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

    1805-4986

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    25

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    99-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus