Třídy s rozšířenou výukou tělesné výchovy v systému výchovy a vzdělání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000243" target="_blank" >RIV/61989592:15510/02:00000243 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Třídy s rozšířenou výukou tělesné výchovy v systému výchovy a vzdělání
Popis výsledku v původním jazyce
Transformace edukačního systému a reality ve střední Evropě řeší i problematiku podpory a systému školního sportu. Jedním z vážných problémů nově konstituovaných "sportovních tříd" je sladění školních a tréninkových povinností, stejně jako tréninkového programu se školním curriculem. Neméně závažná je otázka optimalizace skladby, rozložení a charakteru pohybové aktivity žáků sportovních tříd, a to v kontextu s tréninkovým zatížením. Hlavním cílem výzkumu je analyzovat v nově vzniklých sportovních třídách současnou edukační a pohybovou realitu a tím přispět ke zkvalitnění edukačního a tréninkového procesu. Analýza výsledků dotazníků ve sportovních třídách mimo jiné ukazuje: # Typickým znakem edukační reality ve sportovních třídách zaměřených na sportovní hry (volejbal, házená, basketbal, hokej a fotbal) je úsilí o rozvoj tvořivosti a samostatnosti žáků a také jejich četné zapojování do řízení vyučovacího a tréninkového procesu (vedení rozcvičení, výběr doplňkových cvičení apod.). Zvýšen
Název v anglickém jazyce
Sports classes in educational system
Popis výsledku anglicky
The transformation process of educational system and reality in the middle Europe is connected among others with solving the school sport promotion and structure problems. One of the most important problems of the new formed sports classes is to co-ordinate the school and training engagement of pupils as well as the training programme and school curriculum. Another important question is related to optimisation of structure, intensity and character of physical activity, contextually to training effort. The main aim of the research is to analyse contemporary educational and physical reality of the newly formed sports classes and to contribute to quality improvement of educational and training process. The analysis of questionnaires from the sports classes shows: # There are exist decided differences in the draft of pupils for the sports classes and the count of realised P. E. and training lessons per year between particular sport branches and schools. # When drafting the pupils for sport
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Počet stran knihy
45
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—