Effect of feedback on the level of motion achievement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000263" target="_blank" >RIV/61989592:15510/02:00000263 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of feedback on the level of motion achievement
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution deals with the investigation of the effect of feedback on motion achievement of each individual. The effect of positive, negative and neutral feedback on the achievement of individuals of pre-pubescent, pubescent and post-pubescent ageand individuals with mental handicaps is studied. Results proved the correlation between motion achievement and the type of feedback: higher achievement as a reaction to positive feedback and lower achievement as a reaction to negative feedback. The level of dependence of each level of achievement on the type of feedback is influenced by age differences in pupils and probably also by their mental level.
Název v anglickém jazyce
Effect of feedback on the level of motion achievement
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with the investigation of the effect of feedback on motion achievement of each individual. The effect of positive, negative and neutral feedback on the achievement of individuals of pre-pubescent, pubescent and post-pubescent ageand individuals with mental handicaps is studied. Results proved the correlation between motion achievement and the type of feedback: higher achievement as a reaction to positive feedback and lower achievement as a reaction to negative feedback. The level of dependence of each level of achievement on the type of feedback is influenced by age differences in pupils and probably also by their mental level.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
37-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—