Integrace žáků s tělesným postižením do školní TV: názory a zkušenosti učitelů, rodičů a pracovníků SPC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F03%3A00001302" target="_blank" >RIV/61989592:15510/03:00001302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrace žáků s tělesným postižením do školní TV: názory a zkušenosti učitelů, rodičů a pracovníků SPC
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této studie bylo zjistit, jaké jsou zkušenosti odborníků, kteří pracují s dětmi s tělesnými postiženími (TP) s integrací v oblasti tělesné výchovy. Tělesná výchova zaujímá významnou úlohu v životě a vývoji osob s TP, zvláště v oblasti zapojení do sportovních aktivit. Integrační trend dětí s tělesným postižením do běžných škol je v posledním desetiletí v České republice evidentní. Je nutné poukázat na fakt, že oblasti tělesné výchovy těchto dětí nebyla věnována dostatečná pozornost. Z těchto důvodůjsem se rozhodl pro zjištění zkušeností výše zmíněných odborníků s integrací v TV. V této studii jsem použil dvě ohniskové skupiny: a) pracovníci speciálně pedagogických center (SPC) a b) učitelé a zástupci vedení škol, ve kterých jsou integrované dětisTP. Zástupci SPC jsou si vědomi potřeby odborníků v oblasti APA, neboť oni sami nejsou schopni pomoci v integraci přímo v TV. Zástupci SPC mají zkušenosti z nedostatky v oblasti: a) personální, b) materiální, c) know how. Respondenti z o
Název v anglickém jazyce
The integration of pupils with handicap to school PE: opinion and wxperience of teachers, parents and workers of Special Teachers Center
Popis výsledku anglicky
The aim of this study was detected, what are experience of experts, which are working with children with physical disabilities in integration to the physical education. Physical education is filling important function at life and development of persons with physical disabilities, extra in area of connect to sports activities. Trend of integration of children with physical disabilities to current school is in last decade at Czech Republic evident. Necessary refer to fact, that in area of physical education of these children wasn´t appropriate sufficient attention. I determined of this reason for detecting of experiences above mentioned experts with integration to PE. In this study are used 2 focal groups: a) the workers of special teachers center and b)teachers and assistents director of school, where are integrated children with physical disabilities. Assistents of special teachers center know, that they needs experts in the area of APA, because they aren´t able to help in integration
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F02%2FP123" target="_blank" >GP406/02/P123: Integrace žáků s tělesným postižením ve školních formách tělesné výchovy (zkušenosti a postoje současných i perspektivních učitelů a žáků)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zdravotně postižení - programy pro 21. století
ISBN
80-7041-834-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
441
Strana od-do
376-380
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—