Labyrint - nikoliv bariéra, ale výzva k putování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006457" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006457 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Labyrinth, not a barrier but instead a call to wandering
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the traditional understanding of a labyrinth as something impassable, impenetrable, characterised by fear of entrance. On the basis of a work by John Amos Comenius (17th century) The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart I would instead like to view it as a labyrinth which in contrast invites us to learn about it, to explore it, to wander. If the main modern way of getting to know the world is through tourism which does not make it possible to essentially experience and understand the place visited or perhaps only hastily, an alternative perception of the way can be offered involving the sense of the place and this in the conception of wandering, without, however any religious background.
Název v anglickém jazyce
The Labyrinth, not a barrier but instead a call to wandering
Popis výsledku anglicky
This paper examines the traditional understanding of a labyrinth as something impassable, impenetrable, characterised by fear of entrance. On the basis of a work by John Amos Comenius (17th century) The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart I would instead like to view it as a labyrinth which in contrast invites us to learn about it, to explore it, to wander. If the main modern way of getting to know the world is through tourism which does not make it possible to essentially experience and understand the place visited or perhaps only hastily, an alternative perception of the way can be offered involving the sense of the place and this in the conception of wandering, without, however any religious background.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ido-Ruch dla kultury
ISSN
1730-2064
e-ISSN
—
Svazek periodika
N
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—