Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comprehensive test in school physical education at secondary schools in the Czech Republic - standardization and verification

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10221435" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10221435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comprehensive test in school physical education at secondary schools in the Czech Republic - standardization and verification

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the study is to penetrate the knowledge sphere of students in the field of a physically active lifestyle and health and thus to standardize the comprehensive test in a Czech environment. Further, to compare test results among the types ofschools, classes and gender. For testing knowledge about health and PA, we designed a comprehensive test that was distributed at 10 secondary schools in the Czech Republic. In total, we gathered 832 tests. The reliability coefficient was rtt=0.527 (p{0.01), the coefficient of inner consistency was r=0.627. Neither boys nor girls reached 50% of the correct answers in the test. No difference has been found between gender in the pre-test; in the post-test a significant difference was found, which was confirmed also by the effect size (d=0.35). Grammar school students (d=0.87) and students from higher classes (d=0.47) had better knowledge about health and PA when compared to vocational school students and first year students.

  • Název v anglickém jazyce

    Comprehensive test in school physical education at secondary schools in the Czech Republic - standardization and verification

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the study is to penetrate the knowledge sphere of students in the field of a physically active lifestyle and health and thus to standardize the comprehensive test in a Czech environment. Further, to compare test results among the types ofschools, classes and gender. For testing knowledge about health and PA, we designed a comprehensive test that was distributed at 10 secondary schools in the Czech Republic. In total, we gathered 832 tests. The reliability coefficient was rtt=0.527 (p{0.01), the coefficient of inner consistency was r=0.627. Neither boys nor girls reached 50% of the correct answers in the test. No difference has been found between gender in the pre-test; in the post-test a significant difference was found, which was confirmed also by the effect size (d=0.35). Grammar school students (d=0.87) and students from higher classes (d=0.47) had better knowledge about health and PA when compared to vocational school students and first year students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus