Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physical education for students with special education needs in Europe: Findings of the EUSAPA project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F11%3A33116249" target="_blank" >RIV/61989592:15510/11:33116249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physical education for students with special education needs in Europe: Findings of the EUSAPA project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Adapted Physical Activity (APA) is a service delivery profession and an academic field of study This study describes outcomes of the European Standards in Adapted Physical Activity project in adapted physical education area. The differences in special education services, including Adapted Physical Education in the 10 project partner countries were identified. The academic standards in APE were defined in four parts: (1) professional competencies of physical education teachers; (2) occupation descriptionof the of physical education teachers, (3) Functional Map in APE; and (4) Knowledge, Competence and Skills Framework in APE. Outcomes of the project with identified further recommendations for EU Commission were provided in order to promote implementation of inclusive education strategies for students with special education needs in physical education.

  • Název v anglickém jazyce

    Physical education for students with special education needs in Europe: Findings of the EUSAPA project

  • Popis výsledku anglicky

    Adapted Physical Activity (APA) is a service delivery profession and an academic field of study This study describes outcomes of the European Standards in Adapted Physical Activity project in adapted physical education area. The differences in special education services, including Adapted Physical Education in the 10 project partner countries were identified. The academic standards in APE were defined in four parts: (1) professional competencies of physical education teachers; (2) occupation descriptionof the of physical education teachers, (3) Functional Map in APE; and (4) Knowledge, Competence and Skills Framework in APE. Outcomes of the project with identified further recommendations for EU Commission were provided in order to promote implementation of inclusive education strategies for students with special education needs in physical education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Adapted Physical Activity

  • ISSN

    1803-3857

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    44-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus