Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationships between levels of motor coordination, attention and physical activity in children: The mediation model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F12%3A33144885" target="_blank" >RIV/61989592:15510/12:33144885 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11510/12:10193818

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.gymnica.upol.cz/index.php/gymnica/article/view/351/221" target="_blank" >http://www.gymnica.upol.cz/index.php/gymnica/article/view/351/221</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationships between levels of motor coordination, attention and physical activity in children: The mediation model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to find out the level of physical activity (PA) in older school-age children with motor difficulties (MD) in comparison with children without MD and to reveal possible mediate impact on attention between the level of motor skillsand PA in children of this age. Motor functions were assessed by means of test battery MABC-2, weekly physical activity by means of Actigraph accelerometer and attention by both d2 and numeric square tests. To estimate the mediation of the attention level we have used Baron's & Kenny's (1986) analysis. The study have indicated that children?s participation in PA can be strongly influenced by the level of their interceptive and targeting skills, in which the visuomotor coordination lies, and that the reduced child?s ability to concentrate attention may be one of the mediate factors causing lower PA.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationships between levels of motor coordination, attention and physical activity in children: The mediation model

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to find out the level of physical activity (PA) in older school-age children with motor difficulties (MD) in comparison with children without MD and to reveal possible mediate impact on attention between the level of motor skillsand PA in children of this age. Motor functions were assessed by means of test battery MABC-2, weekly physical activity by means of Actigraph accelerometer and attention by both d2 and numeric square tests. To estimate the mediation of the attention level we have used Baron's & Kenny's (1986) analysis. The study have indicated that children?s participation in PA can be strongly influenced by the level of their interceptive and targeting skills, in which the visuomotor coordination lies, and that the reduced child?s ability to concentrate attention may be one of the mediate factors causing lower PA.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    29-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus