Relationships between levels of motor coordination, attention and physical activity in children: The mediation model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F12%3A33144885" target="_blank" >RIV/61989592:15510/12:33144885 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11510/12:10193818
Výsledek na webu
<a href="http://www.gymnica.upol.cz/index.php/gymnica/article/view/351/221" target="_blank" >http://www.gymnica.upol.cz/index.php/gymnica/article/view/351/221</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Relationships between levels of motor coordination, attention and physical activity in children: The mediation model
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study was to find out the level of physical activity (PA) in older school-age children with motor difficulties (MD) in comparison with children without MD and to reveal possible mediate impact on attention between the level of motor skillsand PA in children of this age. Motor functions were assessed by means of test battery MABC-2, weekly physical activity by means of Actigraph accelerometer and attention by both d2 and numeric square tests. To estimate the mediation of the attention level we have used Baron's & Kenny's (1986) analysis. The study have indicated that children?s participation in PA can be strongly influenced by the level of their interceptive and targeting skills, in which the visuomotor coordination lies, and that the reduced child?s ability to concentrate attention may be one of the mediate factors causing lower PA.
Název v anglickém jazyce
Relationships between levels of motor coordination, attention and physical activity in children: The mediation model
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to find out the level of physical activity (PA) in older school-age children with motor difficulties (MD) in comparison with children without MD and to reveal possible mediate impact on attention between the level of motor skillsand PA in children of this age. Motor functions were assessed by means of test battery MABC-2, weekly physical activity by means of Actigraph accelerometer and attention by both d2 and numeric square tests. To estimate the mediation of the attention level we have used Baron's & Kenny's (1986) analysis. The study have indicated that children?s participation in PA can be strongly influenced by the level of their interceptive and targeting skills, in which the visuomotor coordination lies, and that the reduced child?s ability to concentrate attention may be one of the mediate factors causing lower PA.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
29-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—