Vzdělávání budoucích pedagogických pracovníků pro realizaci outdoorových aktivit s účastí osob se zdravotním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33148693" target="_blank" >RIV/61989592:15510/13:33148693 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání budoucích pedagogických pracovníků pro realizaci outdoorových aktivit s účastí osob se zdravotním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá nabídkou volnočasových aktivit a příslušných služeb osobám se zdravotním postižením. Snaží se o nalezení vhodných modelů, postupů a obsahu vzdělávacích programů uplatnitelných ve formě vícedenního kurzu v rámci vysokoškolského nebo celoživotního vzdělávání. Cílem našeho příspěvku je vymezit základní rámec a obsahovou strukturu kurzů zaměřených na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti volnočasových pohybových aktivit osob se zdravotním postižením. Naší prvotní snahou bylo zjistit, jaká je nabídka služeb pro trávení volného času této cílové skupiny, a v čem dané organizace spatřují překážky pro rozšíření své nabídky. Anketního šetření vlastní konstrukce se zúčastnilo 40 z původně 165 oslovených subjektů (školských a mimoškolských organizací, komerčních firem a neziskových organizací) v 6 krajích. Zjistili jsme, že ačkoliv je dle 97,5 % organizací smysluplné realizovat akce pro osoby se ZdP, má pouze 25 % z nich dostatek informací a prostředků pro jejic
Název v anglickém jazyce
Education of Prospective Educators in Relation to Outdoor Activities of Petrsons with Disabilities
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the theme of offers leisure time activities and relevant services for persons with disabilities. It tries to set patterns, practices, and content of educational programs applicable in the form of multi-day course in undergraduate orlifelong learning. T The aim of our paper is to define the basic framework of the structure and content of courses aimed at enhancing the competence of teaching staff in the area of leisure-time physical activities for people with disabilities. Our initial goal was to find out what have been the offers of services for the leisure time activities of this target group, and what an organizations have seen obstacles to the expansion of its menu. Investigating questionnaire of our own construction was attended by 40 of 165 originally polled bodies (educational and nonschool organizations, commercial businesses and non-profit organizations) in the 6 counties. We found that although according to 97.5% of organizations to implement meaningful e
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi
ISSN
1804-4204
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
39-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—