Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

City running tours as a new product in sports tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33150678" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33150678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    City running tours as a new product in sports tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A number of authors have highlighted the importance of sports tourism. With the growing interest in healthy lifestyles and a focus on creating new porducts in the field of sport tourism, running is now becoming a phenomenon that reverberates not only interms of leisure -time activities, but also in tourism. The aim of this chapter is to describe the runnings tours and running trails in the Czech Republic as a new product of sporting tourism. The aim of this chapter is to analyse of this service in thecontext of other tourism products and to examine the expectations and needs of tourists they have in relation to this special product. The chapter also presents the relevant results of quantitative research conducted in the form of online survey among the sample of tourists - runners about their preferences, favorite destinations, lenght of trail or daily period to undertake this kind of city tour.

  • Název v anglickém jazyce

    City running tours as a new product in sports tourism

  • Popis výsledku anglicky

    A number of authors have highlighted the importance of sports tourism. With the growing interest in healthy lifestyles and a focus on creating new porducts in the field of sport tourism, running is now becoming a phenomenon that reverberates not only interms of leisure -time activities, but also in tourism. The aim of this chapter is to describe the runnings tours and running trails in the Czech Republic as a new product of sporting tourism. The aim of this chapter is to analyse of this service in thecontext of other tourism products and to examine the expectations and needs of tourists they have in relation to this special product. The chapter also presents the relevant results of quantitative research conducted in the form of online survey among the sample of tourists - runners about their preferences, favorite destinations, lenght of trail or daily period to undertake this kind of city tour.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tourism Research in A Changing World

  • ISBN

    978-989-98965-0-5

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    284-298

  • Počet stran knihy

    387

  • Název nakladatele

    Polytechnic Institute of Leira

  • Místo vydání

    Leira, Portugal

  • Kód UT WoS kapitoly