Effects of attentional focus instructions on learning of a target task: A moderation role of visual feedback
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33150855" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33150855 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effects of attentional focus instructions on learning of a target task: A moderation role of visual feedback
Popis výsledku v původním jazyce
The present study examined whether visual feedback can have a moderating effect on the relation between attentional focus instructions and the learning of a target movement skill. Participants (N: 100, mean age: 21.0 years, SD: 2.1) were randomly assigned into visual feedback versus non-visual feedback groups. Each group was split into five subgroups: control, internal focus on the arm, and three external focus groups including focus on the dart, on the flight of the dart, and on the bull's-eye. Participants in each subgroup were asked to throw the darts at the dartboard using their specified focus instructions with either full-visual or nonvisual information on results. The accuracy scores of throws were analyzed in 2 (visual groups) x 5 (focus subgroups) x 6 (trial blocks) analysis of variance with repeated measures on the last factor in acquisition, and 2 (visual groups) x 5 (focus subgroups) analysis of variance in retention and transfer. While the attentional focus instructions we
Název v anglickém jazyce
Effects of attentional focus instructions on learning of a target task: A moderation role of visual feedback
Popis výsledku anglicky
The present study examined whether visual feedback can have a moderating effect on the relation between attentional focus instructions and the learning of a target movement skill. Participants (N: 100, mean age: 21.0 years, SD: 2.1) were randomly assigned into visual feedback versus non-visual feedback groups. Each group was split into five subgroups: control, internal focus on the arm, and three external focus groups including focus on the dart, on the flight of the dart, and on the bull's-eye. Participants in each subgroup were asked to throw the darts at the dartboard using their specified focus instructions with either full-visual or nonvisual information on results. The accuracy scores of throws were analyzed in 2 (visual groups) x 5 (focus subgroups) x 6 (trial blocks) analysis of variance with repeated measures on the last factor in acquisition, and 2 (visual groups) x 5 (focus subgroups) analysis of variance in retention and transfer. While the attentional focus instructions we
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kinesiology
ISSN
1331-1441
e-ISSN
—
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
210-217
Kód UT WoS článku
000348343700008
EID výsledku v databázi Scopus
—