Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of attentional focus instructions on learning of a target task: A moderation role of visual feedback

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33150855" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33150855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of attentional focus instructions on learning of a target task: A moderation role of visual feedback

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study examined whether visual feedback can have a moderating effect on the relation between attentional focus instructions and the learning of a target movement skill. Participants (N: 100, mean age: 21.0 years, SD: 2.1) were randomly assigned into visual feedback versus non-visual feedback groups. Each group was split into five subgroups: control, internal focus on the arm, and three external focus groups including focus on the dart, on the flight of the dart, and on the bull's-eye. Participants in each subgroup were asked to throw the darts at the dartboard using their specified focus instructions with either full-visual or nonvisual information on results. The accuracy scores of throws were analyzed in 2 (visual groups) x 5 (focus subgroups) x 6 (trial blocks) analysis of variance with repeated measures on the last factor in acquisition, and 2 (visual groups) x 5 (focus subgroups) analysis of variance in retention and transfer. While the attentional focus instructions we

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of attentional focus instructions on learning of a target task: A moderation role of visual feedback

  • Popis výsledku anglicky

    The present study examined whether visual feedback can have a moderating effect on the relation between attentional focus instructions and the learning of a target movement skill. Participants (N: 100, mean age: 21.0 years, SD: 2.1) were randomly assigned into visual feedback versus non-visual feedback groups. Each group was split into five subgroups: control, internal focus on the arm, and three external focus groups including focus on the dart, on the flight of the dart, and on the bull's-eye. Participants in each subgroup were asked to throw the darts at the dartboard using their specified focus instructions with either full-visual or nonvisual information on results. The accuracy scores of throws were analyzed in 2 (visual groups) x 5 (focus subgroups) x 6 (trial blocks) analysis of variance with repeated measures on the last factor in acquisition, and 2 (visual groups) x 5 (focus subgroups) analysis of variance in retention and transfer. While the attentional focus instructions we

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kinesiology

  • ISSN

    1331-1441

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    210-217

  • Kód UT WoS článku

    000348343700008

  • EID výsledku v databázi Scopus