Performance of gymnastics skill benefits from an external focus of attention
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F15%3A33154182" target="_blank" >RIV/61989592:15510/15:33154182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/02640414.2015.1012102" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/02640414.2015.1012102</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/02640414.2015.1012102" target="_blank" >10.1080/02640414.2015.1012102</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Performance of gymnastics skill benefits from an external focus of attention
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study was to investigate the effects of an external attentional focus on performance in a gymnastics skill that does not involve the use of an implement. Twelve-year-old gymnasts performed a maximum vertical jump with a 180-degree turn under the external, internal focus, and control condition. The external focus condition resulted in both superior movement form and greater jump height than did the other two conditions, which produced comparable results. The present findings show that, similar to other tasks, the performance of form-based skills can be enhanced relatively easily by appropriate external focus instructions.
Název v anglickém jazyce
Performance of gymnastics skill benefits from an external focus of attention
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to investigate the effects of an external attentional focus on performance in a gymnastics skill that does not involve the use of an implement. Twelve-year-old gymnasts performed a maximum vertical jump with a 180-degree turn under the external, internal focus, and control condition. The external focus condition resulted in both superior movement form and greater jump height than did the other two conditions, which produced comparable results. The present findings show that, similar to other tasks, the performance of form-based skills can be enhanced relatively easily by appropriate external focus instructions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Sports Sciences
ISSN
0264-0414
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1807-1813
Kód UT WoS článku
000357730200008
EID výsledku v databázi Scopus
—