Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Norms Intervention for Active Adolescents (SONIAA) - The Study Design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F17%3A73581291" target="_blank" >RIV/61989592:15510/17:73581291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Norms Intervention for Active Adolescents (SONIAA) - The Study Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sedentary behaviour is ubiquitous in the developed world with young people now spending the majority of their leisure time in sedentary pursuits such as screen-viewing, sedentary socialising and inactive forms of transport. The goal of the project is to evaluate feasibility of an e-intervention based on a social norms approach to prevent risk factors such as physical inactivity and sitting among adolescents. The project is designed as a randomized controlled crossover experiment. Fourty classes from primary schools will be selected and split into control and experimental group. It is expected to collect data from 800 pupils. In the first stage of the project, adolescents’ physical activity and sedentary behaviours will be assessed. In the second stage, the experimental group will be exposed to the intervention based on social norms approach consisting of feedback through an e-portal. In the third stage, physical activity and sedentary behaviour of adolescents will be assessed again.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Norms Intervention for Active Adolescents (SONIAA) - The Study Design

  • Popis výsledku anglicky

    Sedentary behaviour is ubiquitous in the developed world with young people now spending the majority of their leisure time in sedentary pursuits such as screen-viewing, sedentary socialising and inactive forms of transport. The goal of the project is to evaluate feasibility of an e-intervention based on a social norms approach to prevent risk factors such as physical inactivity and sitting among adolescents. The project is designed as a randomized controlled crossover experiment. Fourty classes from primary schools will be selected and split into control and experimental group. It is expected to collect data from 800 pupils. In the first stage of the project, adolescents’ physical activity and sedentary behaviours will be assessed. In the second stage, the experimental group will be exposed to the intervention based on social norms approach consisting of feedback through an e-portal. In the third stage, physical activity and sedentary behaviour of adolescents will be assessed again.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    12th FIEP European Congress Proceedings

  • ISBN

    978-3-8325-4538-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    234-235

  • Název nakladatele

    DIe Deutsche Bibliothek

  • Místo vydání

    Lucemburk

  • Místo konání akce

    Lucemburk

  • Datum konání akce

    13. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku