Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of vision in walking patterns in children with different levels of motor coordination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F18%3A73587431" target="_blank" >RIV/61989592:15510/18:73587431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://riped-online.com/index.php?journal=riped&page=article&op=view&path%5B%5D=387&path%5B%5D=395" target="_blank" >https://riped-online.com/index.php?journal=riped&page=article&op=view&path%5B%5D=387&path%5B%5D=395</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of vision in walking patterns in children with different levels of motor coordination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research has shown that children with developmental coordination disorder rely more heavily on vision to perform movement skills than their typically developing (TD) peers. The current study purpose was to investigate the contribution of visual information during walking between TD and children at risk of having developmental coordination disorder (DCDR). Thirty-two children (age: 8.9 ± 0.9 years) were asked to walk along a 10-metre walkway at a self-selected speed under four visual conditions: full-vision, receiving vision for 150-ms and 100-ms within each 2 sec, and non-vision. The results showed that TD children walked faster and with longer steps and strides than DCDR, regardless the visual condition. Besides, the speed of walking and the step and stride length decreased significantly while the occlusion time increased, regardless the level of motor competence. The study suggests that withdrawing and limiting the visual information affect differently the gait cycle in DCDR and TD children.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of vision in walking patterns in children with different levels of motor coordination

  • Popis výsledku anglicky

    Research has shown that children with developmental coordination disorder rely more heavily on vision to perform movement skills than their typically developing (TD) peers. The current study purpose was to investigate the contribution of visual information during walking between TD and children at risk of having developmental coordination disorder (DCDR). Thirty-two children (age: 8.9 ± 0.9 years) were asked to walk along a 10-metre walkway at a self-selected speed under four visual conditions: full-vision, receiving vision for 150-ms and 100-ms within each 2 sec, and non-vision. The results showed that TD children walked faster and with longer steps and strides than DCDR, regardless the visual condition. Besides, the speed of walking and the step and stride length decreased significantly while the occlusion time increased, regardless the level of motor competence. The study suggests that withdrawing and limiting the visual information affect differently the gait cycle in DCDR and TD children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ16-24281Y" target="_blank" >GJ16-24281Y: Efekt pozornostně zaměřené instrukce a zraku na nezáměrnou nevidomost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revista Iberoamericana de Psicologia del Ejercicio y el Deporte

  • ISSN

    1886-8576

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    289-296

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85049177274