Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učíme venku: projekt PAPPUS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73612221" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73612221 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333192108" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333192108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učíme venku: projekt PAPPUS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek seznamuje s obsahem a očekávanými výstupy tříletého mezinárodního projektu, do kterého se zapojila Univerzita Palackého v Olomouci, zastoupená Fakultou tělesné kultury (FTK), v září 2019. Tento projekt financovaný EU nazvaný PAPPUS, celým názvem „Plants and Play Producing Universal Skills“, je zaměřen na adaptaci existujícího britského modelu výuky ve venkovním prostředí tak, aby odpovídala podmínkám vybraných evropských zemí, které se do projektu zapojily. Partnery projektu jsou University of Gloucestershire a vzdělávací organizace Play Learning Life z Anglie; dále vzdělávací organizace Gedania 1922 z Polska, Tandem ze Slovenska, organizace pro sociální výzkum a vzdělávání (GeSoB) z Rakouska, a Rogersova asociace z Maďarska. PAPPUS svými myšlenkami navazuje a rozšiřuje už ukončené či končící projekty s tematikou hry, realizované na FTK UP (VIPER a CAPS). Cílovou skupinou jsou žáci prvního i druhého stupně základních škol a svým obsahem zasahuje do všech vzdělávacích oblastí definovaných podle RVP ZV. PAPPUS obsahově vychází z živé i neživé přírody. Jeho součástí je kromě jiného i hravé zahradničení a botanika, pomocí nichž lze získat množství dovedností a kompetencí pro odpovědné environmentální chování. Klíčovými výstupy projektu budou metodické listy a podpůrné materiály pro výuku žáků ve venkovním prostředí, školící materiály a realizované školení pedagogů, pilotní ověření modelu na vybraných školách. Během první fáze projektu byl britský model výuky v rámci vytvořených národních adaptačních plánů adaptován na podmínky partnerských zemí a zahájena práce na školících materiálech. Pro aplikaci adaptovaného modelu do českého prostředí budeme využívat už existujícího příkladu dobré praxe v podobě pilotní školy zapojené v projektu CAPS a zkušeností lídrů pedagogického „hnutí“ Učíme se venku. Projekt počítá s implementací inovativní praxe do školního (u nás 1. a 2. stupeň ZŠ; činnosti školní družiny) i mimoškolního prostředí (kluby pro děti sociálně znevýhodněné, hyperaktivní, s potížemi ve vzdělávacím procesu; organizace ekologické výchovy apod.).

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching outdoor: Project PAPPUS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces the content and expected outcomes of a three-year international project involving Palacky University in Olomouc, represented by the Faculty of Physical Culture (FTK), since September 2019. This EU-funded project called PAPPUS, fully entitled &quot;Plants and Play Producing Universal Skills“, Is focused on adapting the existing British model of teaching outdoor to suit the conditions of selected European countries that participate in the project. The project partners are the University of Gloucestershire and the educational organization Play Learning Life from England; also the educational organization Gedania 1922 from Poland, Tandem from Slovakia, the organization for social research and education (GeSoB) from Austria, and the Rogers Association from Hungary. With its ideas, PAPPUS builds on and expands already completed or ending projects with the theme of the play, implemented at FTK UP (VIPER and CAPS). The key outputs of the project will be methodological cards and supporting materials for teaching pupils in the outdoor environment, training materials and implemented training of teachers, pilot verification of the model in selected schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pohyb a prožitek v multikulturovém pojetí

  • ISBN

    978-80-87723-91-3

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    82-90

  • Počet stran knihy

    260

  • Název nakladatele

    Palestra Praha

  • Místo vydání

    Palestra Praha

  • Kód UT WoS kapitoly