Učíme venku: projekt PAPPUS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73612221" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73612221 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333192108" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333192108</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učíme venku: projekt PAPPUS
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek seznamuje s obsahem a očekávanými výstupy tříletého mezinárodního projektu, do kterého se zapojila Univerzita Palackého v Olomouci, zastoupená Fakultou tělesné kultury (FTK), v září 2019. Tento projekt financovaný EU nazvaný PAPPUS, celým názvem „Plants and Play Producing Universal Skills“, je zaměřen na adaptaci existujícího britského modelu výuky ve venkovním prostředí tak, aby odpovídala podmínkám vybraných evropských zemí, které se do projektu zapojily. Partnery projektu jsou University of Gloucestershire a vzdělávací organizace Play Learning Life z Anglie; dále vzdělávací organizace Gedania 1922 z Polska, Tandem ze Slovenska, organizace pro sociální výzkum a vzdělávání (GeSoB) z Rakouska, a Rogersova asociace z Maďarska. PAPPUS svými myšlenkami navazuje a rozšiřuje už ukončené či končící projekty s tematikou hry, realizované na FTK UP (VIPER a CAPS). Cílovou skupinou jsou žáci prvního i druhého stupně základních škol a svým obsahem zasahuje do všech vzdělávacích oblastí definovaných podle RVP ZV. PAPPUS obsahově vychází z živé i neživé přírody. Jeho součástí je kromě jiného i hravé zahradničení a botanika, pomocí nichž lze získat množství dovedností a kompetencí pro odpovědné environmentální chování. Klíčovými výstupy projektu budou metodické listy a podpůrné materiály pro výuku žáků ve venkovním prostředí, školící materiály a realizované školení pedagogů, pilotní ověření modelu na vybraných školách. Během první fáze projektu byl britský model výuky v rámci vytvořených národních adaptačních plánů adaptován na podmínky partnerských zemí a zahájena práce na školících materiálech. Pro aplikaci adaptovaného modelu do českého prostředí budeme využívat už existujícího příkladu dobré praxe v podobě pilotní školy zapojené v projektu CAPS a zkušeností lídrů pedagogického „hnutí“ Učíme se venku. Projekt počítá s implementací inovativní praxe do školního (u nás 1. a 2. stupeň ZŠ; činnosti školní družiny) i mimoškolního prostředí (kluby pro děti sociálně znevýhodněné, hyperaktivní, s potížemi ve vzdělávacím procesu; organizace ekologické výchovy apod.).
Název v anglickém jazyce
Teaching outdoor: Project PAPPUS
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the content and expected outcomes of a three-year international project involving Palacky University in Olomouc, represented by the Faculty of Physical Culture (FTK), since September 2019. This EU-funded project called PAPPUS, fully entitled "Plants and Play Producing Universal Skills“, Is focused on adapting the existing British model of teaching outdoor to suit the conditions of selected European countries that participate in the project. The project partners are the University of Gloucestershire and the educational organization Play Learning Life from England; also the educational organization Gedania 1922 from Poland, Tandem from Slovakia, the organization for social research and education (GeSoB) from Austria, and the Rogers Association from Hungary. With its ideas, PAPPUS builds on and expands already completed or ending projects with the theme of the play, implemented at FTK UP (VIPER and CAPS). The key outputs of the project will be methodological cards and supporting materials for teaching pupils in the outdoor environment, training materials and implemented training of teachers, pilot verification of the model in selected schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pohyb a prožitek v multikulturovém pojetí
ISBN
978-80-87723-91-3
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
82-90
Počet stran knihy
260
Název nakladatele
Palestra Praha
Místo vydání
Palestra Praha
Kód UT WoS kapitoly
—