Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The differences in physical activity preferences and practices among high versus low active adolescents in secondary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F22%3A73609795" target="_blank" >RIV/61989592:15510/22:73609795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/14/2/891/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/14/2/891/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su14020891" target="_blank" >10.3390/su14020891</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The differences in physical activity preferences and practices among high versus low active adolescents in secondary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aimed to (a) identify the differences in the preferred, practiced, and organized physical activity (PA) between high and low physically active Czech and Polish boys and girls and to (b) identify which types of PA are likely to be recommended by low active boys and girls. The research was carried out between 2010 and 2019 in the Czech Republic and Poland and included 6619 participants aged 15 to 19 years. The preferences and practices of the different types of PA and participation in organized PA were identified using a PA preference questionnaire and weekly PA was identified using the International Physical Activity Questionnaire-long form. Czech and Polish boys and girls who were low active preferred less physically demanding and more health-oriented PA compared with high active individuals. Power exercises and participation in organized PA are the most significant predictors of achieving at least 3 × 20 min of vigorous PA per week among low active individuals in both countries. Monitoring the trends in the preferred and practiced types of PA among boys and girls is crucial for the effective promotion of PA to low active boys and girls and positive changes in physical education and school health policy.

  • Název v anglickém jazyce

    The differences in physical activity preferences and practices among high versus low active adolescents in secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    This study aimed to (a) identify the differences in the preferred, practiced, and organized physical activity (PA) between high and low physically active Czech and Polish boys and girls and to (b) identify which types of PA are likely to be recommended by low active boys and girls. The research was carried out between 2010 and 2019 in the Czech Republic and Poland and included 6619 participants aged 15 to 19 years. The preferences and practices of the different types of PA and participation in organized PA were identified using a PA preference questionnaire and weekly PA was identified using the International Physical Activity Questionnaire-long form. Czech and Polish boys and girls who were low active preferred less physically demanding and more health-oriented PA compared with high active individuals. Power exercises and participation in organized PA are the most significant predictors of achieving at least 3 × 20 min of vigorous PA per week among low active individuals in both countries. Monitoring the trends in the preferred and practiced types of PA among boys and girls is crucial for the effective promotion of PA to low active boys and girls and positive changes in physical education and school health policy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30304 - Public and environmental health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32935S" target="_blank" >GA13-32935S: Objektivizace komplexního monitoringu školního fyzického a psychického zatížení adolescentů v kontextu s fyzickou a psychickou kondicí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    000747001800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122925664