Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of crisis communication in crisis management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F22%3A73611170" target="_blank" >RIV/61989592:15510/22:73611170 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21460/22:00355879

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191057" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191057</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-88907-4_21" target="_blank" >10.1007/978-3-030-88907-4_21</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of crisis communication in crisis management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter deals with the use of crisis communication and crisis negotiation at the scene of an emergency by members of the integrated rescue system. An integral part is the issue of providing first psychological assistance to victims of emergencies and crisis situations at the scene. There are recommendations for the practical use of elements of crisis communication and crisis intervention in interaction with an aggressive individual and an individual demonstrating the intention of suicide to alleviate mental tension and de-escalate the overall situation. The process of calming the aggressor is also described in detail. Attention is also paid to the use of the plan of typical activities of the parts of the integrated rescue system in the joint intervention in the case of demonstrating the intention of suicide and in the provision of psychosocial assistance.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of crisis communication in crisis management

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter deals with the use of crisis communication and crisis negotiation at the scene of an emergency by members of the integrated rescue system. An integral part is the issue of providing first psychological assistance to victims of emergencies and crisis situations at the scene. There are recommendations for the practical use of elements of crisis communication and crisis intervention in interaction with an aggressive individual and an individual demonstrating the intention of suicide to alleviate mental tension and de-escalate the overall situation. The process of calming the aggressor is also described in detail. Attention is also paid to the use of the plan of typical activities of the parts of the integrated rescue system in the joint intervention in the case of demonstrating the intention of suicide and in the provision of psychosocial assistance.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Trends and Future Directions in Security and Emergency Management

  • ISBN

    978-3-030-88906-7

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    343-356

  • Počet stran knihy

    403

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly