Kvalita hybných funkcí dětí základních škol ve vztahu k pohybové aktivitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F99%3A00000123" target="_blank" >RIV/61989592:15510/99:00000123 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita hybných funkcí dětí základních škol ve vztahu k pohybové aktivitě
Popis výsledku v původním jazyce
Neuspokojivý stav podpůrně pohybového systému dětské populace je odrazem současného životního stylu. Zajímalo nás, zda zvýšeným objemem pohybové aktivity pozitivně ovlivníme kvalitu hybných funkcí. Z tohoto důvodu jsme provedli komplexní analýzu svalového aparátu, zjistili jsme výskyt svalových dysbalancí a poruch pohybových stereotypů a navzájem jsme srovnali žáky ze sportovních tříd se souborem žáků ze tříd s klasickou výukou tělesné výchovy. Výzkumný vzorek tvořilo 250 žáků mladšího školního věku akhodnocení svalových dysbalancí a poruch pohybových stereotypů jsme použili metodiku JANDY 1996 a LEWITA 1990. Výsledky ukazují, že již u dětí mladšího školního věku nalézáme funkční poruchy hybného systému.Ve výskytu svalových dysbalancí a poruch posturálních stereotypů jsme zaznamenali intersexuální rozdíly. Navýšením objemu pohybové aktivity dosáhneme určitého zlepšení stavu pohybového systému dětí.
Název v anglickém jazyce
The quality of movement functions of the children of elementary schools in relation to movement activity
Popis výsledku anglicky
The unsatisfactory state of the postural movement system among children is the result of their life style.We were interested in finding out if it is possible to positively influence the quality of movement functions by the increase of the volume of physical activities. For that reason we carried out a complex analysis of children´s muscle apparatus, found out the occurrence of muscle dysbalances and disorders of movement stereotypes and compared students from sport classes with those that have normal amount of sport lessons. The research sample was made up of 250 students of younger school age and for the assessment of muscle dysbalances and movement stereotypes disorders JANDY 1996 and LEWITA 1990 methods were used. The results show that there are functional disorders of movement systems yet in children of young school age. Some intersexual differences were also noticed in occurrence of muscle dysbalances and movement disorders. The improvement of the state of children´s movement syst
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
1999
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pohyb a zdraví
ISBN
80-244-0004-9
Počet stran výsledku
582
Strana od-do
—
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Vydavatelství Univerzity Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—