Vysokoškolský vzdělávací systém v letech tzv. normalizace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15810%2F08%3A00005024" target="_blank" >RIV/61989592:15810/08:00005024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vysokoškolský vzdělávací systém v letech tzv. normalizace
Popis výsledku v původním jazyce
Ve shodě s plánovanými cíly projektu se úvodní kapitola synteticky věnuje systému terciárního školství v Československu v letech 1945?1968. V dalších kapitolách je analyzována počáteční fáze tzv. normalizace (likvidace studentského hnutí a tzv. konsolidace vysokého školství založená na masivní personální čistce), úloha a institucionalizace marxizmu-leninizmu v prostředí terciárního školství, zájem politické policie o dění na vysokých školách, reforma vysokoškolského vzdělávacího systému (včetně změn v celkovém vzdělávacím systému a jeho dopadů na systém terciárního školství), vysokoškolská legislativa a změny v organizaci vysokého školství. Autor dále sleduje postavení vysokoškolských učitelů a jejich šance na kariérní a kvalifikační růst v souvislostis tzv. kádrovou selekcí uplatňovanou vůči těmto profesím. Na pozadí celkového rozsahu a charakteru tzv. vědecko výzkumné základny Československa v letech 1969?1989 autor podává výklad vývoje vědy a výzkumu na vysokých školách, který je c
Název v anglickém jazyce
The tertiary educationl system in the years of the so called normalisation
Popis výsledku anglicky
In accordance with the targets of the project, the introductory chapter deals systematically with the tertiary educaation school system in Czechoslovakia in the period of 1945-1968. In the following chapters the author analyses an early stage of so called normalisation (the destruction of students´ movement and so called consolidation of tertiary school system based on a massive personal cleansing), the role and institutionalisation of marx-leninism ideology in the environment of tertiary education school system, the concern of political police about the events at universities, the reform of tertiary education system (including the changes in the complex eduaction system and theis impact on tertiary education school system), the tertiary legislation and changes in tertiary education systemof organisation. The author then continues to follow the position of tertiary professors and their chances of qualification and career advancement in the connection with so called personal selection u
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA409%2F05%2F0032" target="_blank" >GA409/05/0032: Diskontinuita ve vývoji českého vysokého školství v období tzv. normalizace (1969-1989)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-1879-7
Počet stran knihy
234
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—