Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vysokoškolský vzdělávací systém v letech tzv. normalizace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15810%2F08%3A00005024" target="_blank" >RIV/61989592:15810/08:00005024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vysokoškolský vzdělávací systém v letech tzv. normalizace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve shodě s plánovanými cíly projektu se úvodní kapitola synteticky věnuje systému terciárního školství v Československu v letech 1945?1968. V dalších kapitolách je analyzována počáteční fáze tzv. normalizace (likvidace studentského hnutí a tzv. konsolidace vysokého školství založená na masivní personální čistce), úloha a institucionalizace marxizmu-leninizmu v prostředí terciárního školství, zájem politické policie o dění na vysokých školách, reforma vysokoškolského vzdělávacího systému (včetně změn v celkovém vzdělávacím systému a jeho dopadů na systém terciárního školství), vysokoškolská legislativa a změny v organizaci vysokého školství. Autor dále sleduje postavení vysokoškolských učitelů a jejich šance na kariérní a kvalifikační růst v souvislostis tzv. kádrovou selekcí uplatňovanou vůči těmto profesím. Na pozadí celkového rozsahu a charakteru tzv. vědecko výzkumné základny Československa v letech 1969?1989 autor podává výklad vývoje vědy a výzkumu na vysokých školách, který je c

  • Název v anglickém jazyce

    The tertiary educationl system in the years of the so called normalisation

  • Popis výsledku anglicky

    In accordance with the targets of the project, the introductory chapter deals systematically with the tertiary educaation school system in Czechoslovakia in the period of 1945-1968. In the following chapters the author analyses an early stage of so called normalisation (the destruction of students´ movement and so called consolidation of tertiary school system based on a massive personal cleansing), the role and institutionalisation of marx-leninism ideology in the environment of tertiary education school system, the concern of political police about the events at universities, the reform of tertiary education system (including the changes in the complex eduaction system and theis impact on tertiary education school system), the tertiary legislation and changes in tertiary education systemof organisation. The author then continues to follow the position of tertiary professors and their chances of qualification and career advancement in the connection with so called personal selection u

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA409%2F05%2F0032" target="_blank" >GA409/05/0032: Diskontinuita ve vývoji českého vysokého školství v období tzv. normalizace (1969-1989)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-1879-7

  • Počet stran knihy

    234

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy