Escape. Mix sound designu reálných zvuků a studiově vytvořeného ansámblu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54510%2F21%3A00000010" target="_blank" >RIV/62156462:54510/21:00000010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.opusmusicum.cz" target="_blank" >http://www.opusmusicum.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Escape. Mix sound designu reálných zvuků a studiově vytvořeného ansámblu
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum zvukovosti jako zásadního parametru v ansámblové hře mě přes experimenty s notací a řízenou i volnou improvizací přivedl až k práci se zvuky reálnými. Při svém studijním pobytu v Portugalsku jsem nahrál desítky hodin field recordings a připravil skladbu, která kombinuje mix těchto nahrávek s provedením mé partitury. K interpretaci partitury jsem získal pět portugalských hudebníků různého hudebního zaměření (klasická hudba, jazz, folklór, improvizovaná hudba) a zkombinoval jejich nahrávky s nahrávkami téže partitury, které jsem pořídil s hudebníky z mého ansámblu Dust in the Groove a také s nahrávkami studentů HF JAMU. Celý projekt jsem od začátku konzultoval se skladatelem a profesorem kompozice na California Institute of the Arts v Los Angeles Ulrichem Kriegerem, který podobný model mixu field recordings, sound artu a akustického hraní ansámblu řeší i ve svých kompozicích.
Název v anglickém jazyce
Escape. A mix of sound design of real sounds and a studio-created ensemble
Popis výsledku anglicky
Research into sound as a fundamental parameter in ensemble playing, through experiments with notation and controlled and free improvisation, led me to work with real sounds. During my study stay in Portugal, I recorded dozens of hours of field recordings and prepared a song that combines mix these recordings with the performance of my score. To interpret the score, I got five Portuguese musicians of different musical backgrounds (classical music, jazz, folklore, improvised music) and combined their recordings with recordings of the same score, which I made with musicians from my ensemble Dust in the Groove and also with recordings of HF JAMU students. From the beginning, I consulted the whole project with the composer and composition professor at the California Institute of the Arts in Los Angeles, Ulrich Krieger, who also solves a similar model of field recordings, sound art and acoustic ensemble playing in his compositions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Opus musicum
ISSN
0862-8505
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
79-89
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—