Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Najděte mě, distančně: Poznámky k dramaturgii inscenace inspirované divadlem fórum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F24%3A00000049" target="_blank" >RIV/62156462:54530/24:00000049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://arteacta.cz/pdfs/ara/2024/01/01.pdf" target="_blank" >https://arteacta.cz/pdfs/ara/2024/01/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.62804/aa.2024.002" target="_blank" >10.62804/aa.2024.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Najděte mě, distančně: Poznámky k dramaturgii inscenace inspirované divadlem fórum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Během druhé vlny covidové pandemie vznikl v Divadle Polárka divadelní projekt pro školní kolektivy druhého stupně základních škol na distanční výuce Najděte mě, distančně, čerpající z principů divadla fórum (divadlo utlačovaných Augusta Boala). Inscenace byla přenášena několika kamerami do aplikace MS Teams, v níž probíhala distanční výuka na většině škol. Ústředním tématem projektu byla samotná distanční výuka. V tzv. prvním hraní hlavní hrdinka díky řadě svých špatných rozhodnutí postupně ztratila důvěru všech svých blízkých. V druhém hraní se diváci snažili její rozhodnutí měnit a dovést příběh ke šťastnějšímu konci. Tato studie sleduje vznik projektu Najděte mě, distančně z pohledu její dramaturgyně. Vzděláním činoherní dramaturgyně se skrze divadelní pedagožku a režisérku projektu Moniku Okurkovou seznamuje s principy divadla fórum a pomáhá je přetvářet pro potřeby hereckého týmu Divadla Polárka a cíle konkrétní inscenace. Nejvíc prostoru je věnováno výstavbě postav.

  • Název v anglickém jazyce

    Find Me, Remotely: Notes on the Dramaturgy of a Theatre Production Inspired by the Forum Theater

  • Popis výsledku anglicky

    During the second wave of the COVID-19 pandemic, the Polárka Theater created a theater project for school collectives of the second grade of primary schools on distance learning Find Me Remotely, drawing on the principles of forum theater (Augusto Boal’s Theater of the Oppressed). The production was transmitted by several cameras to the MS Teams application, in which distance learning took place in most schools. The central theme of the project was distance education itself. In the so-called first playthrough, the main character gradually loses the trust of all her loved ones thanks to a series of her bad decisions. In the second playthrough, the audience tries to change her choices and bring the story to a happier ending. This study traces the creation of the Find Me Remotely project from the point of view of its dramaturg. The dramaturg learns the principles of forum theater thanks to theater teacher and project director Monika Okurková. Together they transform these principles for the needs of the team of actors of the Polárka Theater and the goals of a specific production. The main emphasis of the text is on character building.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ArteActa

  • ISSN

    2571-1695

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    1-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus