Najděte mě, distančně: Poznámky k dramaturgii inscenace inspirované divadlem fórum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F24%3A00000049" target="_blank" >RIV/62156462:54530/24:00000049 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://arteacta.cz/pdfs/ara/2024/01/01.pdf" target="_blank" >https://arteacta.cz/pdfs/ara/2024/01/01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.62804/aa.2024.002" target="_blank" >10.62804/aa.2024.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Najděte mě, distančně: Poznámky k dramaturgii inscenace inspirované divadlem fórum
Popis výsledku v původním jazyce
Během druhé vlny covidové pandemie vznikl v Divadle Polárka divadelní projekt pro školní kolektivy druhého stupně základních škol na distanční výuce Najděte mě, distančně, čerpající z principů divadla fórum (divadlo utlačovaných Augusta Boala). Inscenace byla přenášena několika kamerami do aplikace MS Teams, v níž probíhala distanční výuka na většině škol. Ústředním tématem projektu byla samotná distanční výuka. V tzv. prvním hraní hlavní hrdinka díky řadě svých špatných rozhodnutí postupně ztratila důvěru všech svých blízkých. V druhém hraní se diváci snažili její rozhodnutí měnit a dovést příběh ke šťastnějšímu konci. Tato studie sleduje vznik projektu Najděte mě, distančně z pohledu její dramaturgyně. Vzděláním činoherní dramaturgyně se skrze divadelní pedagožku a režisérku projektu Moniku Okurkovou seznamuje s principy divadla fórum a pomáhá je přetvářet pro potřeby hereckého týmu Divadla Polárka a cíle konkrétní inscenace. Nejvíc prostoru je věnováno výstavbě postav.
Název v anglickém jazyce
Find Me, Remotely: Notes on the Dramaturgy of a Theatre Production Inspired by the Forum Theater
Popis výsledku anglicky
During the second wave of the COVID-19 pandemic, the Polárka Theater created a theater project for school collectives of the second grade of primary schools on distance learning Find Me Remotely, drawing on the principles of forum theater (Augusto Boal’s Theater of the Oppressed). The production was transmitted by several cameras to the MS Teams application, in which distance learning took place in most schools. The central theme of the project was distance education itself. In the so-called first playthrough, the main character gradually loses the trust of all her loved ones thanks to a series of her bad decisions. In the second playthrough, the audience tries to change her choices and bring the story to a happier ending. This study traces the creation of the Find Me Remotely project from the point of view of its dramaturg. The dramaturg learns the principles of forum theater thanks to theater teacher and project director Monika Okurková. Together they transform these principles for the needs of the team of actors of the Polárka Theater and the goals of a specific production. The main emphasis of the text is on character building.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ArteActa
ISSN
2571-1695
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
1-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—