Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156462%3A54530%2F24%3A00000066" target="_blank" >RIV/62156462:54530/24:00000066 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/12190928Pet%C3%A1k.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/12190928Pet%C3%A1k.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31577/sd-2024-0028" target="_blank" >10.31577/sd-2024-0028</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dvě strategie vzdělávání divadelní dramaturgie
Popis výsledku v původním jazyce
Studie popisuje a srovnává vybrané aspekty čtyř bakalářských a magisterských studijních programů dramaturgie na čtyřech různých vysokých školách v Evropě – Katedře alternativního a loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze, Univerzitě Johanna Wolfgang Goetheho ve Frankfurtu, Divadelní akademii Univerzity umění v Helsinkách a Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Na základě odlišně pojatých vztahů mezi divadelně-vzdělávací institucí a profesionálními divadelními institucemi identifikuje dvě možné strategie dramaturgického vzdělávání. Na příkladech z kurikula příspěvek konkrétněji dokládá vliv těchto strategií na podobu studia.
Název v anglickém jazyce
Two Strategies in Theatre Dramaturgy Education
Popis výsledku anglicky
This study describes and compares selected aspects of four bachelor and master dramaturgy study programs at four different universities in Europe - the Department of Alternative and Puppet Theater of Theatre Faculty of The Academy of Performing Arts Prague, Goethe University Frankfurt, Theatre Academy of The University of Arts Helsinki and the Theater Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno. On the basis of differently conceived relations between theatre-educational institutions and professional theatre institutions, two possible strategies of dramaturgical education are identified. Using examples from curriculum, the contribution demonstrates the influence of these strategies on the form of studies.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slovenské divadlo
ISSN
0037-699X
e-ISSN
1336-8605
Svazek periodika
72
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
365-380
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85214306961