Výdajová elasticita spotřebitelské poptávky po potravinách a nápojích v České Republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00002572" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00002572 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Expenditure Elasticity of Consumer Demand for Foods and Beverages in Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The level of money set aside for consumption is one of very important factors influencing the consumer demand. For the evaluation of the demand factor, the coefficients of income or expenditure elasticities are frequently used. The benefit of using theseelasticity coefficients lies in the dimensionless reached results of the demand analysis, and so it is possible to compare the demand reaction for the different sorts of foods and/or different income categories of consumers. The database of Czech Statistical Office from 1995 to 2002 was used for the realised research. The CSO database provided the data about quarterly food expenditures of the average Czech household in the field of the expenditures for meat and meat products, fish and fish products, fats and oils, eggs, milk and cheese, bread and bakery products, potatoes and vegetables, fruit and fruit products, sugar and sweets, cocoa, coffee, tea and other foods, and beverages. The coefficients of expenditure elasticity of the deman
Název v anglickém jazyce
Expenditure Elasticity of Consumer Demand for Foods and Beverages in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The level of money set aside for consumption is one of very important factors influencing the consumer demand. For the evaluation of the demand factor, the coefficients of income or expenditure elasticities are frequently used. The benefit of using theseelasticity coefficients lies in the dimensionless reached results of the demand analysis, and so it is possible to compare the demand reaction for the different sorts of foods and/or different income categories of consumers. The database of Czech Statistical Office from 1995 to 2002 was used for the realised research. The CSO database provided the data about quarterly food expenditures of the average Czech household in the field of the expenditures for meat and meat products, fish and fish products, fats and oils, eggs, milk and cheese, bread and bakery products, potatoes and vegetables, fruit and fruit products, sugar and sweets, cocoa, coffee, tea and other foods, and beverages. The coefficients of expenditure elasticity of the deman
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP402%2F02%2FP056" target="_blank" >GP402/02/P056: Výzkum spotřebitelského chování na potravinových trzích v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
An Enterprise Odyssey: Building Competitive Advantage
ISBN
953-6025-09-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
351-362
Název nakladatele
University of Zagreb
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—