Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výdajová elasticita spotřebitelské poptávky po potravinách a nápojích v České Republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00002572" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00002572 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Expenditure Elasticity of Consumer Demand for Foods and Beverages in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The level of money set aside for consumption is one of very important factors influencing the consumer demand. For the evaluation of the demand factor, the coefficients of income or expenditure elasticities are frequently used. The benefit of using theseelasticity coefficients lies in the dimensionless reached results of the demand analysis, and so it is possible to compare the demand reaction for the different sorts of foods and/or different income categories of consumers. The database of Czech Statistical Office from 1995 to 2002 was used for the realised research. The CSO database provided the data about quarterly food expenditures of the average Czech household in the field of the expenditures for meat and meat products, fish and fish products, fats and oils, eggs, milk and cheese, bread and bakery products, potatoes and vegetables, fruit and fruit products, sugar and sweets, cocoa, coffee, tea and other foods, and beverages. The coefficients of expenditure elasticity of the deman

  • Název v anglickém jazyce

    Expenditure Elasticity of Consumer Demand for Foods and Beverages in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The level of money set aside for consumption is one of very important factors influencing the consumer demand. For the evaluation of the demand factor, the coefficients of income or expenditure elasticities are frequently used. The benefit of using theseelasticity coefficients lies in the dimensionless reached results of the demand analysis, and so it is possible to compare the demand reaction for the different sorts of foods and/or different income categories of consumers. The database of Czech Statistical Office from 1995 to 2002 was used for the realised research. The CSO database provided the data about quarterly food expenditures of the average Czech household in the field of the expenditures for meat and meat products, fish and fish products, fats and oils, eggs, milk and cheese, bread and bakery products, potatoes and vegetables, fruit and fruit products, sugar and sweets, cocoa, coffee, tea and other foods, and beverages. The coefficients of expenditure elasticity of the deman

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP402%2F02%2FP056" target="_blank" >GP402/02/P056: Výzkum spotřebitelského chování na potravinových trzích v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    An Enterprise Odyssey: Building Competitive Advantage

  • ISBN

    953-6025-09-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    351-362

  • Název nakladatele

    University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku