Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora marketingového výzkumu ve výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00028236" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00028236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Research Support in Educational Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with enriching the course Marketing Research taught at Faculty of Business at MUAF in Brno by integrating information technologies into the educational process. Developed system's task is to facilitate the work for students working on their term projects and to show them how marketing research system can operate as a part of marketing information system in a real firm. The system enables to realize individual research projects (creating respondent samples, questionnaires creating, data gathering and analysis) and to control them from the position of research manager. The system's architecture enables to expand the system by other applications that are directly or indirectly connected to marketing research.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Research Support in Educational Process

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with enriching the course Marketing Research taught at Faculty of Business at MUAF in Brno by integrating information technologies into the educational process. Developed system's task is to facilitate the work for students working on their term projects and to show them how marketing research system can operate as a part of marketing information system in a real firm. The system enables to realize individual research projects (creating respondent samples, questionnaires creating, data gathering and analysis) and to control them from the position of research manager. The system's architecture enables to expand the system by other applications that are directly or indirectly connected to marketing research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    80-7368-081-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    215-218

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    20. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku