Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agrobyznys mění koncepci i kriteria úspěchu zemědělských podniků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00084880" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00084880 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Agrobyznys mění koncepci i kriteria úspěchu zemědělských podniků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vlivem vývoje světového agrobyznysu na změny ve formování agrárních trhů. Zaměřuje se na důsledky posílení poptávkově orientovaných naturálních i hodnotových toků v rámci komoditních/potravinových vertikál a z nich odvozuje i nové požadavky na koncepci moderního zemědělství v jeho produkční dimenzi. Vymezuje klíčové faktory, které budou ovlivňovat úspěšnost zemědělských výrobců na trzích zemědělských výrobků a zvýrazňuje rozhodující roli znalostí a informací jako konkurenční výhody jak při prosazení nabídky na trhu tak při přijímaní strategických rozhodnutí o struktuře výroby a ostatních aktivit v rámci podniku.

  • Název v anglickém jazyce

    Agribusiness has changed a conception and criterions for success of agricultural enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the world agribusiness development influences on changes of agrarian markets formation. It focuses on the consequences of demand oriented natural as well as value flows in the framework of the commodity/food verticals, Based on thatthe new requirements for modern production agriculture conception are deduced there. The key factors that influence success of agricultural enterprises on agrarian markets are defined. The decisive role of knowledge and information as a competitive advantage at market supply side as well as in the strategy decisions about future activities structure within the enterprise is emphasized.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CG - Elektrochemie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník prací z mezinárodní vědecké konference Agrární perspektivy XIV - Znalostní ekonomika.

  • ISBN

    80-213-1372-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    48-52

  • Název nakladatele

    ČZU

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku