Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza spotřebních výdajů domácností zemí V4 v letech 1995 -- 2005

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00098387" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00098387 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza spotřebních výdajů domácností zemí V4 v letech 1995 -- 2005

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek seznamuje s výsledky analýzy spotřebních výdajů domácností zemí V4 v období let 1995 -- 2005. Ze sledování jejich struktury lze usuzovat na nejslabší ekonomickou pozici Polska, neboť podíl vydání za základní kategorie (potraviny a nealkoholickénápoje, bydlení) je nejvyšší. Dle stejných kritérií má nejsilnější pozici Česká republika společně s Maďarskem. Slovensko, na třetí pozici, má mírný odstup a situace je zde téměř obdobná jako v Polsku. U výdajů za potraviny a nealkoholické nápoje je vevšech zemích V4 sestupný trend. Největší podíl prostředků utratí domácnosti za bydlení, vodu, energie a paliva v Polsku a na Slovensku. Ostatní skupiny spotřebních výdajů dosahují nižšího procentuálního podílu z celkových výdajů. Kategorie výdajů na poštovní služby a telekomunikace zaznamenala nárůst výdajů, který souvisí s prudkým nástupem digitálních technologií. Ve všech zemích V4 došlo k poklesu podílu výdajů za alkoholické nápoje a tabák. Závěr příspěvku seznamuje s výsledky šetření

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of consumer expenditures of households in V4 countries in 1995 - 2005

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of household consumer expenditures analysis of V4 countries in 1995 -- 2005. The analysis of the expenditure structures suggests the weakest economic position of Poland, because the share of expenditures for the basic product categories (food and nonalcoholic beverages, housing) is the highest. Using the same criteria, the strongest position belongs to Czech Republic and Hungary. Slovakia, on the third position, keeps a little distance and the situation is very similar to theone of Poland. In category of expenditures for food and nonalcoholic beverages, all of the V4 countries show declining trend. The highest share of expenditures the households spend for housing, water and energies in Poland and Slovakia. The rest of expenditure categories reach lower shares of total expenditures. Expenditures for communication experienced a significant growth, which was stimulated by rapid growth of digital technologies. All V4 countries experience decrease of share of ex

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zvyšovanie účinnosti manažérskych a marketingových nástrojov agrárneho trhu SR v podmienkach spoločnej organizácie trhu EÚ

  • ISBN

    80-8069-813-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    76-84

  • Název nakladatele

    Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    24. 11. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku