Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00107674" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00107674 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá charakteristikou vybraných zájmových skupin (stakeholders) -- zákazníků, konkurentů a dodavatelů vinařského odvětví v České republice (v oblasti mezinárodního obchodu s vínem). Největší objem zahraničního vína je v ČR prodáván prostřednictvím obchodních řetězců. Koneční spotřebitelé ještě stále preferují cenové hledisko před kvalitativním, i když v současné době můžeme zaznamenat pozvolný ústup tohoto trendu. Po vstupu ČR do EU došlo ke zjednodušení mezinárodního obchodu, čímž byl umožněn dovoz zahraničního vína z EU bez jakéhokoli omezení. V obchodech se objevily nové značky vín především z Francie a Rakouska, které představují obrovskou konkurenci zejména pro tuzemské malé a střední vinaře. To se také projevilo ve výběru vhodnýchdodavatelů pro dovozní i vývozní společnosti, které by se neměly zaměřovat pouze na jeden typ dodavatele, ale měly by jednotlivé způsoby dodání kombinovat. Příspěvek je dílčí součástí řešení výzkumného záměru PEF č. MSM 6215648904
Název v anglickém jazyce
Analysis of selected stakeholders in viniculture
Popis výsledku anglicky
Allowance deals with a characteristic of selected interest groups (stakeholders) - customers, competitors and viniculture's branch suppliers in Czech Republic (in the field of international wine business). The bigest volume of foreign wine is sold in Czech Republic via business chains. End-consumers still prefer a price-aspect to quality aspect, even if we can observe at the moment a gradual fall-back of this trend. After EU`s admission of Czech Republic an international trade has been simplified. It means, the import of foreign wine from EU can be done without any constraint. New brands of wines, expecially from France and Austria, appeared in the shops. Those kinds of wines represents a huge competition, first of all for inland small and middle winemakers. It influenced also a selection of acceptable suppliers for import and export companies, which shouldn`t target only one kind of suppliers, but they should combine separate ways of delivery. The paper is a part of solution of the r
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 3: Management v novém prostředí
ISBN
978-80-86633-85-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
152-159
Název nakladatele
MSD, spol. s r. o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
8. 3. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—