Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00107674" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00107674 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá charakteristikou vybraných zájmových skupin (stakeholders) -- zákazníků, konkurentů a dodavatelů vinařského odvětví v České republice (v oblasti mezinárodního obchodu s vínem). Největší objem zahraničního vína je v ČR prodáván prostřednictvím obchodních řetězců. Koneční spotřebitelé ještě stále preferují cenové hledisko před kvalitativním, i když v současné době můžeme zaznamenat pozvolný ústup tohoto trendu. Po vstupu ČR do EU došlo ke zjednodušení mezinárodního obchodu, čímž byl umožněn dovoz zahraničního vína z EU bez jakéhokoli omezení. V obchodech se objevily nové značky vín především z Francie a Rakouska, které představují obrovskou konkurenci zejména pro tuzemské malé a střední vinaře. To se také projevilo ve výběru vhodnýchdodavatelů pro dovozní i vývozní společnosti, které by se neměly zaměřovat pouze na jeden typ dodavatele, ale měly by jednotlivé způsoby dodání kombinovat. Příspěvek je dílčí součástí řešení výzkumného záměru PEF č. MSM 6215648904

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of selected stakeholders in viniculture

  • Popis výsledku anglicky

    Allowance deals with a characteristic of selected interest groups (stakeholders) - customers, competitors and viniculture's branch suppliers in Czech Republic (in the field of international wine business). The bigest volume of foreign wine is sold in Czech Republic via business chains. End-consumers still prefer a price-aspect to quality aspect, even if we can observe at the moment a gradual fall-back of this trend. After EU`s admission of Czech Republic an international trade has been simplified. It means, the import of foreign wine from EU can be done without any constraint. New brands of wines, expecially from France and Austria, appeared in the shops. Those kinds of wines represents a huge competition, first of all for inland small and middle winemakers. It influenced also a selection of acceptable suppliers for import and export companies, which shouldn`t target only one kind of suppliers, but they should combine separate ways of delivery. The paper is a part of solution of the r

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 3: Management v novém prostředí

  • ISBN

    978-80-86633-85-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    152-159

  • Název nakladatele

    MSD, spol. s r. o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    8. 3. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku