Výdaje evropských domácností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00111815" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00111815 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výdaje evropských domácností
Popis výsledku v původním jazyce
Navzdory velmi podobným potřebám obyvatel v Evropě se každá země odlišuje svou průměrnou strukturou spotřebních výdajů domácností. Příčinou je tomu velká řada faktorů. Příspěvek se zaměřuje na analýzu sekundárních dat dostupných především prostřednictvímČeského statistického úřadu a EUROSTAT a seznamuje i s výsledky provedené shlukové analýzy pro roky 1996, 1999 a 2002. V textu je nastíněna struktura výdajů domácností ve vybraných evropských zemích. Je vysvětleno, jakým způsobem se výdaje na spotřebu vyvíjejí a dále také jaké faktory ovlivňují tyto spotřebitelovu poptávku a tedy i jeho výdaje. Jsou popsány rozdíly ve výdajích domácnosti mezi vybranými jednotlivými členskými státy EU a faktory, které tyto rozdíly způsobují.
Název v anglickém jazyce
Expenditures of European households
Popis výsledku anglicky
Despite very similar needs of inhabitants in European countries, each country differs in its average structure of consumer expenditures of households. Reasons for that are many. The paper focuses on analysis of secondary data available mostly at Czech Statistical Office and EUROSTAT and also provides results of cluster analysis of consumption in years 1996, 1999 and 2002. The paper explains and describes how consumption of household develops in selected countries and suggests how this consumption is influenced by particular factors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing v teórii, výskume a praxi
ISBN
978-80-8069-957-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
51-60
Název nakladatele
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Místo vydání
Vydavateľské a edičné stredisko SPU v Nitre
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—