Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané přístupy k analýze vlivu tržní struktury v komoditní vertikál emléka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00114101" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00114101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some approaches to the analysis of market structure's impact in milk commodity chain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The nowadays development in agribusiness can be characterised as shifting of power to the finalising levels and distribution in food commodity chains, which influence as well as form competitive environment of farm and also food-processing companies. Thedependence of producers (farmers) on finalising stage is increasing, as well as the risk is transferred and the marked power is enforced in food commodity chains. Those factors are changing proportions, conditions of approach and share of individual stages of commodity chain on value added launched in final product. Possible approach to the identification of market power within food commodity chains is the approach based on price transmission analysis; inelastic price transmission (especially in case of price growth) can imply the existence of market power at certain market level of the commodity chain. This approach - with the distinction of dairy products with low or high value added - is applied on dairy commodity chain in condition

  • Název v anglickém jazyce

    Some approaches to the analysis of market structure's impact in milk commodity chain

  • Popis výsledku anglicky

    The nowadays development in agribusiness can be characterised as shifting of power to the finalising levels and distribution in food commodity chains, which influence as well as form competitive environment of farm and also food-processing companies. Thedependence of producers (farmers) on finalising stage is increasing, as well as the risk is transferred and the marked power is enforced in food commodity chains. Those factors are changing proportions, conditions of approach and share of individual stages of commodity chain on value added launched in final product. Possible approach to the identification of market power within food commodity chains is the approach based on price transmission analysis; inelastic price transmission (especially in case of price growth) can imply the existence of market power at certain market level of the commodity chain. This approach - with the distinction of dairy products with low or high value added - is applied on dairy commodity chain in condition

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče