Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teoretické přístupy k vymezení pojmu obchod

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00115458" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00115458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teoretické přístupy k vymezení pojmu obchod

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek přibližuje teoretickou podstatu obchodu, jako rozhodujícího faktoru tržní ekonomiky. Zdůrazňuje, že obchod není pouhým prostředníkem mezi sférou spotřeby a sférou vytváření předpokladů uspokojení spotřebitelské poptávky. Stává se fenoménem, a tím získává dominantní postavení pro obě strany směny. Teprve v obchodu podnikatelé zjistí, nakolik jejich záměry odpovídají marketingovým předpokladům. Kupující se naopak přesvědčí o tom, zda jim obchod nabízí sortiment zboží, odpovídající jejich finančním možnostem. Autoři při vymezování pojmu obchod vycházejí z teorie dominance, konkurence, směny a transakce. Současně se zamýšlejí nad vymezím obchodu z aspektu marketingového, ekonomického, právního a manažerského. Dospěli k poznání, že jednotlivé aspekty není možno zkoumat odděleně, ale jedině v jejich jednotě. Vzájemným propojením se získá kvalitativně odlišný pohled od doposud tradovaného pojetí.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical Approaches to Definition of Trade

  • Popis výsledku anglicky

    The paper sets theoretical basis for trade as a decisive factor in market economy. It emphasizes that trade is not only mediator between consumption side and production side creating precondition for satisfaction of a consumer demand. It becomes a phenomenon and, therefore, it gains dominant position for both sides of exchange. Only through trade the businessmen learn, how their intentions correspond with marketing preconditions. On the other hand, buyers learn this way, whether businesses offer such anassortment of products, which correspond with their financial limits. The authors, when defining the term "Trade", follow the theory of dominance, competition, exchange and transaction. At the same time, they reflect the definitions of trade from marketing, economic, legal and managerial perspective. They reached the conclusion, that individual aspects cannot be analyzed separately, but in their unity. The mutual interconnection provides qualitatively different perspective from the trad

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus