Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketingové řízení vysokých škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00117917" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00117917 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing management of higher education institutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on issue of application of marketing management tools in management of higher education institutions. In the external environment analysis, several factors stand out as crucial, such as demographic development of society, population division in age categories, methods of higher education financing, thus, factors, which must be in the higher education institution financing taken into account. The decisive element in a successful higher education institution management is an evaluation of study results and definition of causes of student drop-outs that means the reason for leaving the study before it is completed, and then a feedback from students, graduates and employers.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing management of higher education institutions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on issue of application of marketing management tools in management of higher education institutions. In the external environment analysis, several factors stand out as crucial, such as demographic development of society, population division in age categories, methods of higher education financing, thus, factors, which must be in the higher education institution financing taken into account. The decisive element in a successful higher education institution management is an evaluation of study results and definition of causes of student drop-outs that means the reason for leaving the study before it is completed, and then a feedback from students, graduates and employers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VII. International Congress on Public and Nonprofit Marketing

  • ISBN

    978-963-482-873-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics and Business Administration, University of Szeged

  • Místo vydání

    Szeged, Kálvária sgt. 1.

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku