Marketingové řízení vysokých škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00117917" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00117917 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing management of higher education institutions
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on issue of application of marketing management tools in management of higher education institutions. In the external environment analysis, several factors stand out as crucial, such as demographic development of society, population division in age categories, methods of higher education financing, thus, factors, which must be in the higher education institution financing taken into account. The decisive element in a successful higher education institution management is an evaluation of study results and definition of causes of student drop-outs that means the reason for leaving the study before it is completed, and then a feedback from students, graduates and employers.
Název v anglickém jazyce
Marketing management of higher education institutions
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on issue of application of marketing management tools in management of higher education institutions. In the external environment analysis, several factors stand out as crucial, such as demographic development of society, population division in age categories, methods of higher education financing, thus, factors, which must be in the higher education institution financing taken into account. The decisive element in a successful higher education institution management is an evaluation of study results and definition of causes of student drop-outs that means the reason for leaving the study before it is completed, and then a feedback from students, graduates and employers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
VII. International Congress on Public and Nonprofit Marketing
ISBN
978-963-482-873-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Název nakladatele
Faculty of Economics and Business Administration, University of Szeged
Místo vydání
Szeged, Kálvária sgt. 1.
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—