Označování potravin a zemědělských výrobků v Evropské unii - významný marketingový nástroj
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00133345" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00133345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Označování potravin a zemědělských výrobků v Evropské unii - významný marketingový nástroj
Popis výsledku v původním jazyce
Význam práv na označení neustále vzrůstá. Tento zvláštní druh nehmotných statků, jež pomáhá odlišit produkty jednoho soutěžitele od produktů soutěžitele jiného, je významným marketingovým nástrojem. Práva na označení umožňují zvýšit tržní hodnotu produktů a mohou se stát významným impulsem k rozšíření marketingových aktivit v rámci Evropské unie. V oblasti označování potravin a zemědělských výrobků lze ochranu práv zajistit právními instituty, jimiž jsou ochranná známka, označení původu, zeměpisné označení a zaručená tradiční specialita. Současně jsou názvy kvalitních produktů chráněny před výrobky konkurentů neprávem se za tyto produkty vydávající. Každy soutěžitel se může rozhodnout, kterému způsobu ochrany dá přednost. Jde o určitou formu objektivníreklamy, neboť spotřebitel dostává jasnou a stručnou informaci o kvalitě či vlastnostech daného produktu.
Název v anglickém jazyce
A DESIGNATION OF FOOD AND AGRICULTURAL PRODUCTS IN THE EUROPEAN UNION - A SIGNIFICANT MARKETING INSTRUMENT
Popis výsledku anglicky
The importance of the designation rights constantly increases. This special kind of incorporeal goods which helps to distinquish different competitors'products is an important marketing instrument. The designation rights increase the market value of products and may become an important aspekt for the expansion of marketing activities in the European Union. The legal protection can be ensured by the juridical institutes in the area of a designation of food and agricultural products which are trade marks,the protected designation of the origin, the protected geographical indication and the traditional speciality guaranteed. The titles of top products are also protected against products of competitors which imitate this products. Every competitor can decided which way of protection of designation he chooses. It is a specific form of objective advertising because a consumer gets a perfect and short information about the quality or desiderative attributes of a certain product.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Medzinárodné vedecké dni 2008
ISBN
978-80-552-0061-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
SPU Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—