Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dopad vnímané inflace v členských státech eurozóny na spotřebu (úspory)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00134703" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00134703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of perceived inflation growth and persistance in eurozone countries on consumer's (saving's) behavior

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is significant empirical evidence, that introduction of euro led in most of the countries to significant increase of perceived inflation. At the same time there was no rapid increase in prices monitored by official price indexes like HICP (harmonised index of consumer prices). There is a lot of literature and empirical studies trying to explain the motives for increase and persistence of perceived inflation. The new approach to this phenomenon is applied in proposed paper. Authors will test the hypothesis that the increase in perceived inflation has the same effect on consumption as the increase in inflation expectations. When the people expect the prices go up in the future, they adjust their consumer's (saving's) behaviour. Subsequently it mayhave significant impact on GDP growth.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of perceived inflation growth and persistance in eurozone countries on consumer's (saving's) behavior

  • Popis výsledku anglicky

    There is significant empirical evidence, that introduction of euro led in most of the countries to significant increase of perceived inflation. At the same time there was no rapid increase in prices monitored by official price indexes like HICP (harmonised index of consumer prices). There is a lot of literature and empirical studies trying to explain the motives for increase and persistence of perceived inflation. The new approach to this phenomenon is applied in proposed paper. Authors will test the hypothesis that the increase in perceived inflation has the same effect on consumption as the increase in inflation expectations. When the people expect the prices go up in the future, they adjust their consumer's (saving's) behaviour. Subsequently it mayhave significant impact on GDP growth.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Economic integration in the EU enlarged: from free trade towards monetary union

  • ISBN

    978-83-61370-08-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Instytut Nauk Ekonomicznych Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

  • Místo vydání

    Wrocław

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku