Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predikce chování zákazníka prostředky dataminingu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00141354" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00141354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Predikce chování zákazníka prostředky dataminingu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokud chce podnik obstát v dnešním konkurenčním prostředí trhu, je nutné, aby sledoval chování svých zákazníků. Za obchodní úspěch či neúspěch organizace odpovídají podnikoví manažeři, kteří proto musí získávat znalosti potřebné pro přijetí správného rozhodnutí. Tyto znalosti představují sofistikované informace ukryté v datech, která má podnik k dispozici. Uvádí se, že objem dat se v podniku zdvojnásobí v průměru každých pět let, což znamená, že v současné době již není problém data získat a uchovat, ale efektivně je zpracovat a využít jejich potenciál. Možností, jak zmiňované znalosti z dat získat, je využít prostředků tzv. dataminingu. Článek se zabývá aplikací vybraných základních metod získávání znalostí z databází na oblast vztahu zákazníka a obchodu a prezentuje, jak získanou znalost využít s ohledem na vztah k řešenému problému -- jako podklady pro manažerská rozhodnutí vedoucí ke zlepšení řízení vztahu se zákazníky. Konkrétně řeší predikci, jejímž cílem je na základě určitých v

  • Název v anglickém jazyce

    Prediction of customer behaviour through datamining assets

  • Popis výsledku anglicky

    If a company wants to compete in today's competitive market environment, it is necessary to monitor the behaviour of its customers. Business managers accounting for commercial success or non-success of organisation, therefore these managers have to gainknowledge needful for correct decision acceptance. These knowledge represent sophisticated information hidden in data that are at disposal for enterprise. It is mentioned that a data volume in enterprise will double every five years on average, this means that the problem of the present time is not to obtain data, but to cultivate it and to avail its potential. One possibility, how to extract mentioned knowledge from data, is to use so-called datamining assets. The paper deals with an application of chosen basic methods of knowledge discovering in databases for area of customer-provider relation and it presents, how to avail acquired knowledge with respect to reference to solving problem -- as basis of managerial decisions leading to im

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus