Predikce chování zákazníka prostředky dataminingu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00141354" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00141354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Predikce chování zákazníka prostředky dataminingu
Popis výsledku v původním jazyce
Pokud chce podnik obstát v dnešním konkurenčním prostředí trhu, je nutné, aby sledoval chování svých zákazníků. Za obchodní úspěch či neúspěch organizace odpovídají podnikoví manažeři, kteří proto musí získávat znalosti potřebné pro přijetí správného rozhodnutí. Tyto znalosti představují sofistikované informace ukryté v datech, která má podnik k dispozici. Uvádí se, že objem dat se v podniku zdvojnásobí v průměru každých pět let, což znamená, že v současné době již není problém data získat a uchovat, ale efektivně je zpracovat a využít jejich potenciál. Možností, jak zmiňované znalosti z dat získat, je využít prostředků tzv. dataminingu. Článek se zabývá aplikací vybraných základních metod získávání znalostí z databází na oblast vztahu zákazníka a obchodu a prezentuje, jak získanou znalost využít s ohledem na vztah k řešenému problému -- jako podklady pro manažerská rozhodnutí vedoucí ke zlepšení řízení vztahu se zákazníky. Konkrétně řeší predikci, jejímž cílem je na základě určitých v
Název v anglickém jazyce
Prediction of customer behaviour through datamining assets
Popis výsledku anglicky
If a company wants to compete in today's competitive market environment, it is necessary to monitor the behaviour of its customers. Business managers accounting for commercial success or non-success of organisation, therefore these managers have to gainknowledge needful for correct decision acceptance. These knowledge represent sophisticated information hidden in data that are at disposal for enterprise. It is mentioned that a data volume in enterprise will double every five years on average, this means that the problem of the present time is not to obtain data, but to cultivate it and to avail its potential. One possibility, how to extract mentioned knowledge from data, is to use so-called datamining assets. The paper deals with an application of chosen basic methods of knowledge discovering in databases for area of customer-provider relation and it presents, how to avail acquired knowledge with respect to reference to solving problem -- as basis of managerial decisions leading to im
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVII
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—